Yeni versiyonlar listede; işte Mercedes EQE maliyeti ve başkalaşımlar

14.12.2022
2
Okuma Süresi: 4 dakika
A+
A-
Yeni versiyonlar listede; işte Mercedes EQE maliyeti ve başkalaşımlar

Türkiye ’deki satış macerasında yedi aylık periyodu geride vazgeçen Mercedes EQE için, değişik temenniler için versiyonlar listelerde.

Mercedes Türkiye ’nin 2022 seneyi elektrikli araba hamlesindeki ehemmiyetli oyunculardan birisi de EQE oldu. EQS sonrasında ailenin daha ulaşılabilir kalitelerdeki sedan modeli olan EQE, nisan ayından beridir listelerde karşımıza çıkıyor. İlk düzeyde sadece sAMG teçhizat seviyesiyle gelen EQE 350+ ile seçim edilebiliyordu. Aradan geçen zaman diliminin sonrasında ise artık dört değişik kombinasyonla Mercedes EQE ürün gamının oluşturulduğunu görüyoruz. Pazara girdiği ilk yarıyıl 2.379.500 TL ’lik yafta maliyeti taşıyan aile için günümüzde başlangıç maliyeti 3 milyon TL ’ye direnmiş vaziyette. AMG versiyonu ise 4.647.500 TL ’den satışa sunuluyor.

Mercedes EQE maliyet listesi – Aralık 2022

Mercedes ’in resmi kanalları üzerinden aralık ayı odağında paylaştığı aktüel maliyetler şu biçimde;

Yeni EQE 300AMG – 2.951.000 TL – Aidatlar hariç maliyet 1.561.441 TL
Yeni EQE 300AMG+ – 3.070.500 TL – Aidatlar hariç maliyet 1.623.252 TL
Yeni EQE 350 4MATICAMG – 3.178.500 TL – Aidatlar hariç maliyet 1.680.456 TL
Yeni Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ Performance – 4.647.500 TL – Aidatlar hariç maliyet 2.456.939 TL

EQE için öne çıkan rakamlar

EQE ’nin satışa sunulan tek elektrik motorlu versiyonunda 90,6 kWh kapasiteli pil karşımıza çıkıyor. Takribî 290 at efora ve 530 Nm torka sahip olan modelin bu pil kutusuyla beraber 660 kmyi bulan erim kat edebileceğini öğreniyoruz. Süratli şarj desteğinin de standart olduğu modelin pilsı yüzde 10 seviyesinden yüzde 80 seviyesine en iyi oranda 31 dakikada getirilebiliyor. EQE, AMG departmanını geliştirdiği ilk modele ev sahipliği yapması sebebiyle de ehemmiyetli bir araba. Türkiye ’de listelerde olan EQE 53 4MATIC+ Performance EQE ile beraber bu cephede EQE 43 4MATIC de küresel pazarlarda seçim edilebiliyor.

Giriş seviyesi kaliteyi taşıyan EQE 43 4MATIC odağına baktığımıxda 476 PS efor ve 858 Nm tork bedellerinin sunulduğunu görüyoruz. Taşıt bu zindelerde 0 ’dan 100 ’e hızlanmasını 4,2 saniyede tamamlarken maksimumda 210 kilometre/s sürate ulaşabiliyor. Mercedes ’in pil tarafındaki 90.6 kWh kapasite tercihiyse kullanıcılara 460 ile 535 km aralığında değişen esnek bir erim kullanımı vadediyor. 170 kW süratli şarj kaynağı üzerinden asıllaştırılacak 15 dakikalık dolumla beraber 180 km yol kat edebilme gibi bir marifet de burada ön planda.

QE 53 4MATIC+ ile beraber işin performans tarafında limitlerin azıcık daha yukarıya taşındığı bir kombinasyon bizi bekliyor. Motor tarafındaki geliştirmelerle beraber efor kıymeti 626 PS ’e yükselirken, maksimum tork tarafında 950 Nm ’yi görüyoruz. Bu çoğalışlarla beraber 0-100 kıymeti 3,5 saniyeye kadar iyileşen modelin getirdiği bu performansın erim tarafındaki fedakarlık beklentisi de söz konusu. Fabrika bilgilerinde bu versiyonun 445 ile 520 km aralığında erim kat edebildiği bilgisi bu noktada dikkat sürüklüyor. Tüm bu performansa azıcık daha “krema” ilave etmek isteyenler için de AMG Dynamic Plus kutuyu devreye alınıyor. Bu kutuyla beraber 687 PS efor ve 1.000 Nm ’lik tork bedeliyle zirve görünürken, en iyi 0-100 bedeli de 3,3 saniye olarak tabloya yansıyor. Maksimum süratin de 240 kilometre/s ’e esnemesi dikkat çekici.

Video

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.