Instagram, “notlar” özelliğini test etmeye başladı
Sosyal medyanın en ehemmiyetli platformlarından Instagram, kullanıcılar ile olan etkileşimi artırmak ismine “anekdotlar” özelliğini test ediyor.
Instagram, yapılan bulgulara göre yakında dolaysız iletiler kısmına bir “anekdotlar” bölümü ilave edecek. Bu bölüm sayesinde yalnızca takip ettiğiniz takipçilerin ya da “yakın dost” olarak ilave ettiğiniz şahısların göreöğreneceği yazılı anekdotlar paylaşabileceksiniz. İlk test görüntülerine göre bu anekdotların yayınlandığı şahıslara bildirim üzerinden aktarılmayacak, anekdotlar öyküler gibi 24 saat sonra otomatik olarak silinecek. Şimdilik kısıtlı bir kitle üzerinde test edilen bölümde, başkaları tarafından yazılan anekdotalar da görülebilecek.
Bu azıcık saklanan altyapı küçük ilanlar için kullanılabilir ancak çok popüler olabilecek gibi görünmüyor. Neticede Instagram platformu Twitter gibi “yazılı iletiler” üzerine kurulan bir ağ konumunda yer almıyor. Platform son yarıyılda tüm önceliği video ve Reels formatına veriyor.
Instagram, için başka testler de yapılıyor. Bunların kısa müddet evvel çıkan en sonuncusu “Mağaza” odaklı olmuştu. Şirket şahısların platformda satış ve alışveriş yapması için konulan Mağaza butonunun olmadığı bir alt menü tasarımı test etmeye başladı. Bir Hayli kullanıcıya sarih olarak test edilen bu yeni alt menü tasarım, bazı şahısları oldukça donakalttı. Şirket bu tasarımda Mağaza bölümşöhreti ciddi anlamda geri tasarıya attı.
Bu testin şu an yapılıyor olması sürecin herkes için faal edileceği anlamına gelmiyor. Ancak şirket bu mevzuda kararlı görünüyor. İşletme lafçısı mevzuda “Instagram tecrübenizi kolaylaştırmak için devam eden çalışmalarımızın bir parçası olarak, az rakamda şahısla uygulamanın alt kısmındaki ana dolaşma çubuğunda birkaç farklılık test ediyoruz.” açıklamasını yapıyor.
Samsung sordu: “Telefonun alt bakan köpek duruşu yapabilsin istemez misin?”