YouTube Shorts çok büyük bir gelir kapısı halini alacak
Video alanının lideri YouTube, platform üzerindeki TikTok rakibi Shorts özelinde ehemmiyetli tasarılar içerisinde bulunuyor.
Önümüzdeki senenin başında TikTok tesiriyle doğan YouTube Shorts daha fazla kullanılmaya başlanacak. Zira yapılan açıklamaya göre Shots altyapısı yeni senede YouTube Partner Programı ’nın İş Ortağı Programı bir parçası olacak. Başka Bir Deyişle yeni senede belirli kriterleri taşıyan içerik üreticiler, paylaştıkları Shorts içerikleri üzerinden reklam geliri elde edebilecek. İçerik üreticilere bunun haricinde başka gelir yolları oluşturmak için de çalıştıkları aktaran işletme, bu sayede Shorts ’un kullanımını ciddi biçimde artırmak istiyor.
Daha fazla gelir imkânı ile içerik üreticileri TikTok ’tan sürüklemeye çalışan YouTube, Shorts ’u bütün 18 ay evvel hayatımıza dahil etti ve kesintisiz olarak geliştirdi. Hali hazırda çok sayıda içerik üreticinin faal olarak kullandığı bu kısa videolar, verilen son bilgilere göre gşanlık bütün 30 milyar izlenmeye erişiyor. Shorts ’ların aylık eriştiği kullanıcı sayısı ise 1,5 milyara kadar erişmiş gidişatta.
İşletme Shorts ile ilgili olarak en son bir logo adımıyla gündeme gelmişti. Firma yakında platform dışına alınacak “Shorts” videolarına özel bir logo koymaya başlayacak. Uzun zamandır indirilen TikTok videolarına içeriği üreten şahsın kullanıcı ismiyle beraber TikTok ’un kendi logosu ilave ediliyor. İşte bütün olarak bu sistemin bir benzerini kullanıma alacak Google, bu logoyu platformda yayınlanan Shorts ’lar başka bir yerde paylaşmak için indirildiği zaman ekleyecek.
İçerik üreticilerin Shorts ’ları başka platformlara ilave ettiğini bilen ve bunu bütün olarak istemeyen Google, bu mevzudan rahatsız olan tek ad değil. Meta da Instagram ’ı TikTok ’tan gelen videolar değil özel olarak çekilen Reels ’ler ile donatmak istiyor. Instagram uzun zamandır TikTok ’tan gelen videoları özel algoritma ile geri tasarıya itiyor.