BMW iX1; ilk kez sunulacak elektrikli versiyon için Türkiye satış tarihi verildi
Markanın Türkiye operasyonu için takvimde resmi olarak beliren BMW iX1 için 2023 ’ü beklemek gerekecek.
Eylül ayı ile beraber Türkiye pazarına giriş yapan yeni jenerasyon BMW X1, getirdiği başkalaşımlarla evvelki nesilleri tamamen unutturacağının sinyallerini veriyor. Küresel lansmanı geçtiğimiz haziran ayında yapılan yeni ürün gamı için, jenerasyon geçişi kadar elektrikli versiyon da ehemmiyetli. İlk defa satışa sunulacak olan iX1, BMW ’nin zaferli FAAR altyapısıyla bu gövdeyi enerjik bir sürüşle kombin etme marifeti vadediyor. Halihazırda Almanya ’da 55.000 eurodan başlayan maliyetlerle satışa sunulan BMW iX1 için Türkiye takvimi de netleşmiş gidişatta. Tertip Edilen özel aktiflik kapsamında bir araya gelme fırsatına ulaştığımız BMW Türkiye yetkilileri, elektrikli X1 için yeşil ışık yaktı. Bu kapsamda şayet bir farklılık olmaz ise bu 313 atlık bu iddialı modeli 2023 ’şöhret ilk çeyreği içerisinde Türkiye listelerinde göreceğiz. Şu anda ay bazındaki hedef ise Mart-Nisan 2023 üzerine şekilleniyor.
BMW iX1 teknik özellikleri
Elektrikli X1 için şu düzeyde çift elektrik motoruyla beslenen üst seviye versiyon ön tasarıda. Her aksta bir adet olmak üzere yüksek kapasiteli iki elektrik motorunun konumlandırıldığı iX1 xDrive30 ile 313 atlık efor ve 494 Nm ’lik tork bedelleri standart olarak teknik tabloda.. Taşıtın bu motor enerjikleriyle beraber 0 ’dan 100 ’e hızlanmasını 5,7 saniye gibi hiç de fena sayılmayacak bir sürede tamamlayabildiğini görüyoruz. Maksimum sürat ise 180 kilometre/s ile limitli olacak.
Beşinci nesil eDrive ile beraber erimin yanında şarj tarafında da hissedilir faydalılık çoğalışı yakalayan BMW, bu sayede daha kullanışlı bir elektrikli vasıta tecrübeyi vadediyor. Bunun sonucunda 64,7 kWh ’lik pil ile gelen iX1 için 130 kW ’a kadar süratli şarj desteğinin sunulduğu bir tablo söz konusu. Marka tarafından paylaşılan bilgilere göre böyle bir kaynak üzerinden bataryayı 29 dakikada yüzde 10 ’dan yüzde 80 doluluk seviyesine getirmek muhtemel. Bu da da uzun yol odaklı kullanımlarda da daha kabul edilebilir şarj sürelerini muhtemel kılıyor.