“Elektrikli Volkswagen Passat” için ad belirsizliği, ilk teknik bilgilerle beraber açıklandı
Volkswagen Passat için geleceği temsil eden “ID.7” CES 2023 kapsamında kamuflajlı olarak sahneye çıkarıldı.
Volkswagen ’in “ID” rozeti altında şekillendirdiği elektrikli araba ailesi henüz Türkiye ’ye giriş yapmış değil. Avrupa ve özellikle Uzak Doğu pazarında ise geride vazgeçtiğimiz birkaç senede çok geniş bir yelpazenin yaratıldığına adım adım tanık olduk. 2023 içerisinde ilk olarak ID.4 ile Türkiye ’de başlayacak olan bu serüvenin getirisi olduğu kadar götürüleri de kaçınılmazdı. Öteki üreticilerde de gördüğümüz ikonik modellerin yapıma vedaları, bu cephede Passat ’ı da vurdu. Volkswagen Passat için atılan yapıma veda hazırlıklarında sedan gövde tipinden başlayan somut adımların bitirici personeli bir zamandır “ID. Aero” konsepti olarak önümüzde duruyordu. CES 2023 ’şöhret kapılarını açmasıyla beraber “elektrikli Passat” olarak göreöğreneceğimiz bu arabanın seri yapıma “ID.7” ismiyle taşınacağı açıklandı. Bu bülten içerisinde bazı ehemmiyetli teknik ayrıntılar da resmi olarak masada.
Volkswagen Passat, ID.7 olarak yola devam ediyor
ID.7 için bugün paylaşılan resmi bilgilerden evvel ilk olarak geçtiğimiz haziran ayında lanse edilen ID. Aero üzerineki kaliteleri andırmakta fayda var. Arabada 0,23 cd gibi zaferli bir sürtünme katsayısının olması uslarımızda kalan ilk ehemmiyetli ayrıntılar arasındaydı. Erim odağında bereketliliğe de ehemmiyetli katkı sağlayan bu kişilikle beraber konseptin 620 kmyi bulan erime erişebileceği paylaşılmıştı. Bugün karşımızda yoğun kamuflajla duran ID.7 cephesinde ise erim tarafındaki temennilerin 700 kmye çıkarılmış olması netlikle kayda değer. Pil koliyi tarafında ise 77 kWh ’lik maksimum kapasite üzerindeki temenniler kayıpsız biçimde devam ediyor. Modelin klasik versiyonlarda tek elektrik motorlu, GTX kutusunda ise çift elektrik motoruyla sunulması da tasarılamalar arasında.
Boyutlar Passat ’a göre sezilir oranda ileride
ID.7 için masada görünen ehemmiyetli sayısal bilgilerden birisi de boyut tarafında. Millî Eğitim Bakanlığı platformu üzerine inşa edilecek olan modelin seri yapıma taşındığında; 4.940 uzunluk, 1.859 milimetre genişlik, 1.529 milimetre yükseklik ve 2.969 milimetre dingil mesafesi değerlerine sahip olacağı açıklandı. Bu da Passat ’ın bildiğimiz enerjiklerinden uzunluk ve dingil mesafesi tarafında ehemmiyetli oranda iyileşmenin geleceği anlamına geliyor. ID.7 için iç yaşam alanında sezeceğimizi de söyleyebiliriz. Model doğrudan rakibi olacak Hyundai Ioniq 6 ’dan da boyutsal olarak ileride konumlanıyor. Kokpit tarafından paylaşılan görsellerde, ID.7 ’nin konsolunda 15 inçlik multimedya oturum da seri yapıma yansıyacak personeller arasında öne çıkacak. Bu sene içerisinde seri yapıma hazır biçimde tüm ayrıntılarıyla tekerrür karşımıza çıkarılacak olan Volkswagen ID.7, markanın Almanya ’daki Emden kuruluşlarında üretilecek. Vasıtanın 2024 senesinde Türkiye listelerine girmesi planlanıyor.
İlgili video
Ioniq 6