Facebook için yeni akış özelleştirme yöntemi geldi

13.02.2023
3
Okuma Süresi: 3 dakika
A+
A-
Facebook için yeni akış özelleştirme yöntemi geldi

Meta çatısı altında yer alan Facebook için bugün bir aktüelleme duyuruldu. Şirket yeni bir akış özelleştirme usulü getirdi.

Facebook, halen milyonlarca insan tarafından kullanılıyor. Platformun gençler arasındaki ehemmiyeti kayboldu ancak halen belirli bir yaşın üzerindeki kesim Facebook ’u etkin olarak kullanmayı sürdürüyor. Facebook ’un haber alma sürecindeki tesiri de halen eksilmiş değil. Bu tarafı daha kullanıcı arkadaşı ve “şahsi” yapmak isteyen çatı işletme Meta, bugün yeni bir özellik getirdi. Bu yeni özellik kapsamında bireyler ana ekran akışlarını biraz daha iyi biçimde özelleştirebilecek.

Bunun için karşınıza çıkarılacak belirli paylaşımların altına “daha fazla göster” ve “daha az göster” alternatifleri ilave edilecek. Bunlar reelinde kendilerini açıklıyor. Daha az göster denilen içeriklerin benzerleri, algoritma özelinde geri tasarıya atılacak. Daha fazla göster denilen içeriklerin benzerleri ise daha fazla oranda akışınıza düşmeye başlayacak. Bu ayarlara, altyapı herkes için çıktığı zaman içeriklerin sağ üst köşesindeki “üç nokta” üzerinden de ulaşılabilecek.

Buna benzer bir sistem hali hazırda uygulamadaki reklamlar için etkin durumda

Facebook, bundan evvel TikTok odaklı bir farklılık ile ses getirmişti. Hep söylediğimiz gibi TikTok şu an dünyanın en çok kullanılan sosyal medya kanalları arasında yer alıyor ve herkesi etkiliyor. Özellikle yeni nesil için olmazsa olmaz haline gelen TikTok, çatı işletme Meta ’yı büyük başarısı ile oldukça zorluyor.

Instagram ’ı TikTok ile rekabet edebilir hale getirmek ismine gerçekten çok büyük çaba tüketen şirket, Facebook tarafında da ehemmiyetli bir metamorfoz yapmıştı. Yapılan aktüellemeler ile beraber Facebook ’un uygulamasında akış TikTok tesiriyle ikiye bölündü. Hemen herkes için etkin edilen yeni yarıyılda mobil uygulamanın altına “ana sayfa” ve “akışlar” olmak üzere iki değişik menü getirildi.

Ana sayfa menüsünde karşınıza size özel içerikler getiriliyor. Burada çoğu zaman takip etmediğiniz hesaplardan gelen ve algoritma tarafından seçilen alakanızı çekebilecek özel içerikler gösteriliyor. Bu sayede uygulamada daha fazla müddet geçirmenizi amaçlayan Facebook, isteyerek açılması gereken “akışlar” menüsünde ise yalnızca takip ettiğiniz hesaplardan, şahıslardan ve gruplardan gelen içerikleri karşınıza getiriyor.

Facebook ve TikTok odaklı tasarıları yanında bu da alakanızı çekebilir: Samsung imzalı acayip projektör Freestyle

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.