Lexus ve Toyota elektrikli otomobiller için manuel vites geliştiriyor
Dünyanın en ehemmiyetli otomobil üreticileri arasında yer alan Lexus ve Toyota, elektrikli otomobillerinde manuel vites sunmak istiyor.
Elektrikli otomobil modelleri yapıları gereği manuel vites sistemlerine sahip değiller. Artık günümüzde birçok içten yanmalı otomobil modelinde de manuel vites yer almıyor. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan sürücüler, sağladığı büyük sürüş basitlik sebebiyle sadece otomatik vitesli vasıtaları seçim ediyor. Ancak hali hazırda manuel vites sevenler bulunuyor, vites değiştirme sevincini elektrik mutasyonunda bile kaybetmek istemeyenler sık sık şikâyette bulunuyor. Bunu gören Lexus ve Toyota, elektrikli otomobiller için bir manuel vites teknolojisi geliştiriyor.
Bu şimdilik fazla ayrıntılandırılmayan sistem, şu an yukarıyadaki video içerisinde görebileceğiniz tamamen elektrikli bir Lexus UX300e prototipi üzerinde test ediliyor. Bu teknolojinin emeli, içten yanmalı motor ile çalışan manuel vitesli bir taşıtın getirdiği hissiyatı taklit etmek ve böylece sürücü sevincini ya da başka bir deyişle sürücünün sürüşe olan etkisini artırmak olarak açıklanıyor. Bu dijitalleştirilmiş bir manuel vites başkalaşımı sunacak sistemin henüz hakikat kullanıma ne zaman gireceği bilinmiyor.
Manuel vites konusunda elektrikli motosiklet tarafı da unutulmuyor. Misalin 2019 Milan Motorcycle Show kapsamında tanıtılan sportif elektrikli motosiklet modeli KYMCO RevoNEX, 6 ileri manuel vites üstüne kuruluyor olmasıyla çok ses getirmişti.
Burada ek balaka olarak şunu paylaşalım. Tamamen elektrikli Porsche Taycan Turbo S ve Taycan Turbo, iki vitesli şanzıman sistemiyle geliyor. İşletme tarafından yapılan açıklamaya göre ilk vites Taycan modellerine kalkış anında daha fazla ivmelenme sağlarken, ikinci vites ise yüksek bereketlilik ve yüksek efor rezervleri sağlıyor. Bu usçu vites sistemi sayesinde Taycan ’lar birçok benzerinden değişik olarak hızlanmasını daha uzun süre devam ettirebiliyor.