BMW, elektrikli otomobil menzilinde kendi üst sınırını belirledi
Almanya merkezli dev adlardan BMW, elektrikli otomobil eriminde üst hududu belirledi. İşletme imkânı olmasına karşın bir seviyeyi geçmeyecek.
Yapılan açıklamaya göre BMW, yakında elektrikli otomobil modelleri için Gen5 bataryalardan Gen6 bataryalara geçiş yapacak. Bu Tesla ’nın kullandığı 4680 ’ler gibi silindirik yapıdaki bataryaların BMW ’ye ehemmiyetli getirileri olacak. Misalin bu bataryalar çok daha yüksek eforda şarj sunacak, bu efor sayesinde daha kısa müddette doldurulabilecek, daha hafif olacak ve daha yüksek verim getirecek. Gen6 bataryaların Gen5 bataryalara oranla takribî yüzde 30 daha fazla erim getireceğini belirten işletme, olanakları olmasına karşın elektrikli otomobil tarafında 1.000 kilometre erimin üstüne çıkmayacaklarını söylüyor.
İşletmeye göre bu erim seviyesi hemen herkes için aşırısıyla yeterli ve daha aşırısı için performans ile güvenlikten ödün vermeye gerek bulunmuyor. Bizce işletme bu mevzuda haklı zira birçok ülkede süratli şarj ağları ciddi biçimde büyüyor. Biliyorsunuz Türkiye ’de de özellikle elektrikli Togg ’un tesiriyle şarj ağını büyütme mevzusunda büyük adımlar atılıyor.
Bu açıdan 1.000 kilometre gibi yüksek bir erim bedeli sürücülerin yüzde 90 ’ı için gereğinden fazla yeterli görünüyor. Taşıtını özellikle yalnızca şehir içinde kullanan sürücüler, 1.000 kilometre erim ile uzun zaman şarj evhamı dinlemeden yol alabilirler, taşıtlarını haftalarca şarj etmeden kullanabilirler. Şarj artık bittiği zaman ise çok rakamda süratli şarj istasyonundan bkocamanında 1-2 saat geçirerek taşıtlarına haftalarca yetecek kadar enerji depolayabilirler.
Bu arada işletme daha verimli bataryalar üzerinde de çalışıyor ve özellikle katı hal tarafına odaklanıyor. Gelecekte lityum-iyon bataryaların yerini alacak bu bataryalar üzerinde BMW yanında Ford ve Samsung gibi adlar etkin olarak çalışıyor. Lityum-iyon bataryalardan daha tehlikesiz olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu batarya teknolojisi, daha uzun zaman görev yapabiliyor ve zorlu koşullara da daha dayanıklı.
Geleceğin batarya teknolojisi olarak geçen katı hal bataryayı, lityum iyon bataryalardan birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 800 kilometre gibi erimleri en basit taşıtlarda bile standart hale getirecek bir potansiyel ortaya koyuyor. Bu teknolojide çalışan Solid Power şirketine geçtiğimiz sene 130 milyon dolarlık bir yatırım yapan BMW ve Ford, şimdiden yaşamaya başladığımız elektrik geleceğinin en ehemmiyetli adlarından oldular.