Google, arama tarafını daha uslu ve görsel hale getiriyor

29.11.2022
9
Okuma Süresi: 5 dakika
A+
A-
Google, arama tarafını daha uslu ve görsel hale getiriyor

İnternet devi Google, Amazon aktifliği ile aynı saatlere denk getirilen “Search On 2022” aktifliği kapsamında gelecek gösterimi yaptı.

Google, son yarıyılda arama mevzusunda özellikle yeni nesli kaybetmeye başladı. Instagram ve TikTok, Z Nesli olarak geçen gençlerin en çok kullandıkları sosyal medya ağları arasında başı sürüklüyor. Gençler artık zamanlarının büyük bvefatını bu platformlarda geçiriyor ve bu vaziyet yapılan araştırmalara göre internet devi Google için iyi neticeler getirmiyor. Geçtiğimiz ay çıkan bilgilere göre gençlerin büyük bvefatı rastgele bir mevzuda arama yapmak için Google yerine TikTok ve Instagram kullanıyor.

Bu işaretleri elbette gören ve kendi içinde değerlendiren Google, “Search On 2022” aktifliği kapsamında arama tarafını daha uslu, interaktif ve görsel hale getireceğini duyurdu. Şirket yeni yarıyılı ya da yeni arama neticelerini hiç olmadığı kadar görsele dayalı hale getiriyor.  Mobil uygulamalarda şahısların sık sık gereksinim dinlediği arama sistemlerini dolaysız olarak arama çubuğunun altına yerleştirmeye başlayacak Google, arama sürecinin sual – yanıt esasından çıkarmak ismine de arka tasarıda ciddi farklılıklar yaptıklarını aktarıyor.

Şirket yakında usçu teklifler ile aramaları daha spesifik hale getirme mevzusunda bireylere takviyeci olacak ve neticeleri daha evvel hiç olmadığı kadar görsel öğeler ile destekleyecek. Bu öğelerin hepsiyle interaktif olarak etkileşime geçilebilecek. Yeni yarıyıl arama neticelerinde arama terimi bir şehirse, o şehir hakkındaki neticelerde resimler, hava vaziyet, erişim, harita veya videolar en başta çağdaş bir biçimde bir araya getirilecek.

Search On 2022 kapsamında başka bültenler de oldu. Misalin yakında Maps üzerinde seçilen bölgelerdeki en popüler yerler görülebilecek ve Live View Search ile bulunulan bölgede kamera ve AR esasında “görsel arama” yapılabilecek. Burada reelci manipülasyonlar sunulacak. 250 ’den fazla ehemmiyetli mekâna etkileyici havadan görüntüler getireceklerini duyuran internet devi, arama neticelerini alışveriş özelinde daha detaylı hale getiriyor ve artık satın alma sürecinde bireylere genel balakalar ile Misalin bir bisiklet hakkında daha fazla takviyeci olacaklarını aktarıyor.

Alışveriş sürecindeki üç boyutlu öğeleri artırmak ismine resimlerden otomatik olarak üç boyutlu ayakkabılar oluşturacak bir sistem duyuran Google, alışveriş için arama sürecindeki şahsileştirme altyapısını da geliştireceklerini belirtiyor. Arama sürecindeki filtreleme sürecini de iyileştireceklerini aktaran Google, arama neticelerinde artık daha güçlü varsayımlar / teklifler sunduklarını da belirtiyor. Artık sistem ne demek istediğimizi ya da isteyebileceğimiz çok daha iyi anlıyor.

Önümüzdeki sene belirli bölgelerdeki yerel büyümeler hakkında daha rahat balaka alınması için haber başlıklarını Translate ile çevirmeye başlayacak olan şirket, arama neticelerine yakında “Münakaşalar ve Forumlar” kategorisini de ilave edecek. Bu sayede misalin Reddit gibi platformların arama neticeleri ayrı biçimde rahatlıkla görülebilecek.

Bu arada yapılan ilana göre Google Lens merkezli kameralı tercüme sistemi de büyüyor. Sistem yakında resimlerin üzerindeki yazıları tasarımı bozmadan çok natürel biçimde çevirebilecek. Bu sayede daha öncekine oranla çok daha hoş ve reelci görsel tercüme süreci elde edilebilecek.

Google tarafından yapılan bültenlerin ve yeni özelliklerin birçoğu öncelikle Türkiye dışında etkin edilecek. Birçok özellik Türkiye ’ye hiç gelmeyecek, birçok özellik ise daha sonra yavaş yavaş Türkiye merkezli kullanılabilir olacak.

Google adımları yanında bu da alakanızı çekebilir: Bütün 2 bin beygirlik Ford Pro Electric SuperVan

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.