Hyundai gelecek tasarıları; benzinli ve dizel motora ilk somut veda yapıldı
Bölgesel olarak benzinli ve dizel motora ilk vedasını reelleştiren Hyundai, süratli bir mutasyon yaşayacak.
Otomotiv dünyasını bir vakittir tesiri altına alan elektrifikasyon sürecinde, üreticilerin kapsamlı mutasyon adımlarıyla karşı karşıyayız. Ürün gamının yanında doğrudan fabrikaların imal bantlarını da başlı başına etkileyen bu mutasyon, hakikatinde kendi ekosistemini de birliktesi getiriyor. Bu paralelde dünya devi markaların yalnızca elektrikli taşıtlar satmaya hazırlandığı tarihler de artık masada. 2035 haysiyetiyle Avrupa Birliği ülkelerinde menedilecek olan dizel ve benzinli taşıt satışına paralel olarak pek çok adda 2030 ’a kadar bu alanda radikal adımlar göreceğiz. Ioniq ürün gamıyla elektrik rekabetinde dikkat toplamayı başaran Hyundai de, dizel ve benzinli motorlu vasıtalara ilk vedasını bölgesel olarak başlattı. Güney Koreli üretici, 1 Ocak 2023 haysiyetiyle Norveç ’te yalnızca elektrikli modellerini satmaya başladı.
Hyundai için hayati tarih “2035”
Güney Koreli üretici için ananesel tipteki motora veda adımını attığı ilk pazar olarak kayıtlara geçen Norveç, elektrikli taşıt satışında önde gelen ülkeler arasında. Hyundai ’nin de son senelerde yüzde 90 ’lık satışını elektriklilerden yaptığı pazarda, bir vakittir şarj edilebilir hibrit modeller de ürün gamındaydı. 2023 ile beraber hibrit birimlere de veda edildiği bir senaryo karşımızda duruyor. Bu seneden itibaren markanın Norveç ’te yalnızca Ioniq 5 ve 6 ’nın dışında Kona Electric modelleri kullanıcılara sunulacak.
Ioniq 5 ile elektrikli araba segmentinde sanki fırtına gibi bir adım atan Hyundai, oluşturduğu bu alt markayı kısa vadede zenginleştirmeye hazırlanıyor. Kia ve Genesis gibi grubun öbür aboneleri için de paralel biçimde devam eden mutasyon sürecinin son tasarıyı da 2021 içerisinde duyurulmuştu. Hyundai bu kapsamda Avrupa merkezli olarak 2035 senesinden itibaren kendi takvimini oluşturmuş vaziyette. 2035 ile beraber Avrupa pazarında benzinli veya dizel taşıt satmayacak olan Güney Koreli üretici Avrupa sonrası öbür pazarlarda da bu siyasetini uygulacak. Hyundai ’nin karbon-nötr hedefiyse 2045 olarak duyuruldu.
2030 senesinde küresel satışlarının yüzde 30 ’nun elektrikli modellerinden gelmesini bekleyen Hyundai, 2040 senesine gelindiğinde ise hidrojen yakıtlı modellerin de daha fazla hisse sahibi olmasıyla beraber bu hedef karma olarak yüzde 80 ’e değişmezlenmiş vaziyette. 2035 ’deri itibaren Avrupa odağında benzinli ve dizel motorlu vasıtalara vedayı kapsayacak adım 2040 senesinde küresel çapta atılacak. 2025 ile beraber de hidrojen yakıt hücresi üzerine geliştirilen iddialı modeller bizi bekliyor.
Video