Hyundai Ioniq 5 maliyet listesi, daha ulaşılabilir yeni versiyonla aktüellendi

14.12.2022
4
Okuma Süresi: 3 dakika
A+
A-
Hyundai Ioniq 5 maliyet listesi, daha ulaşılabilir yeni versiyonla aktüellendi

Çift motorlunun ardından artık daha ulaşılabilir tek motorlu seçenekle alınabilen Hyundai Ioniq 5, markanın geleceğinden mesajlar taşıyor.

Hyundai ’nin yeni yarıyılda oluşturduğu elektrikli araba ürün gamının lider ismi Ioniq 5 ’in Türkiye macerasının başlaması üzerinden üç aylık zaman dilimi geçti. İlk düzeyde sadece çift elektrik motorlu versiyonla seçim edilebilen Hyundai Ioniq 5 için artık listelerde tek elektrik motorunun konumlandırıldığı daha ulaşılabilir bir versiyon da karşımıza çıkıyor. 3 ay öncesine göre 20 bin TL gibi bir çoğalışla maliyeti çok fazla zamlanmayan model için giriş seviyesi koli ise aralık ayında 1.654.000 TL ’den akdikeni buluyor. Vergi diliminin etkisiyle bu iki versiyon arasında 350 bin TL ’ye yakın bir maliyet farkı olduğunu görüyoruz.

Hyundai Ioniq 5 maliyet listesi – Aralık 2022

Markanın resmi kanalları üzerinden paylaştığı aralık ayı odağındaki maliyetler şu biçimde karşımıza çıkıyor;

125 kW 4×2 Progressive – 1.654.000 TL
225 kW 4×4 Progressive – 1.990.000 TL

Ioniq 5 teknik özellikleri

Ioniq 5 Türkiye ’de ilk sunulan çift elektrik motorlu ve 4×4 kombinasyonlu kolisinde 72,6 kWh ’lik pil de standart olarak geliyor. Ailenin daha ulaşılabilir versiyonunda ise tek elektrik motoru 58 kWh kapasiteli daha kompakt bir pil ile kombin ediliyor. Ioniq 5, tek elektrik motorlu ve 72,6 kWh batarya kombinasyonuyla da vasati olarak 470-480 kilometre arası bir erime erişebiliyor. Bu batarya ve dört tekerden çekiş sistemiyle vasati olarak 430 kmlik erimden bahsetmek muhtemel. Tüm opsiyon seçeneklerinde 185 kilometre/s ’lik azami sürate erişebilen araba, elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 305 PS efor ve 605 Nm tork bedellerini sunabilecek kalitelerde. Modelin en iyi oranda 0 ‘dan 100 kilometre/s sürate 5,2 saniyede çıkabilmesi de dikkat topluyor. Tek elektrik motorlu koli ise 170 PS efor ve 350 Nm tork kıymetleriyle vasıtayı 8,5 saniyede 0 ’dan 100 ’e taşıyor.

Ioniq 5 ’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere gereksinim dinlemeden 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. Porsche Taycan ’da da var olan 800 V desteğinin özellikle altını çizmek gerek. Açıklanan bilgilerde vasıtanın 350 kW ’lık bir şarj makinesiyle birlikte sadece 18 dakikada yüzde 10 ’dan yüzde 80 ’e kadar şarj edebildiğini görüyoruz. 100 kilometre erim elde etmek için vasıtayı sadece beş dakika şarj etmeleri gerekiyor. 50 kW ’lık günümüzde nispeten daha asılcı bir kaynak ise bataryayı 46 dakikada yüzde 10 ’dan yüzde 80 seviyesine getiriyor. Aynı senaryo 72,6 kWh ’lik yüksek kapasiteli pil ile 62 dakika sürüyor.

İlgili video
Ioniq 6

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.