Kim Kardashian, Instagram merkezli kripto para reklamı üzerinden ceza aldı

18.02.2023
4
Okuma Süresi: 4 dakika
A+
A-
Kim Kardashian, Instagram merkezli kripto para reklamı üzerinden ceza aldı

Instagram ’ın en çok takipçiye sahip adlarından Kim Kardashian, kripto para reklamı üzerinden para cezası aldı.

Kim Kardashian, Instagram öyküleri üzerinden yaptığı EthereumMax token reklamı üzerinden 1,26 milyon dolarlık bir para cezasına çarptırıldı. Bu Kardashian için küçük para cezası spesifik olarak Amerika Birleşik Devletleri Menkul Bedeller ve Borsa Kurulu SEC tarafından verildi. Aktarıldığı kadarıyla Kardashian EthereumMax için paylaştığı öykülerde “#ad” yaftasını kullandı. Ancak SEC bunun netlikle yeterli olmadığını belirtiyor. SEC ’e göre böyle büyük adların reklam aldığını Özellikle söz mevzusu kripto paraysa bu stil paylaşımlarda çok daha sarih olarak belirtmesi gerekiyor. Kardashian ’ın EthereumMax reklamı ve paylaşımları için toplam 250 bin dolar para aldığı aktarılıyor.

Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar şayet reklamsa bunun çok sarih biçimde bildirilmesi büyük ehemmiyet talep ediyor. Bu vaziyet Türkiye için de geçerli. Misalin geçtiğimiz sene Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, sosyal medya üzerinde reklam yapanlara müteveccih kılavuz yayımladı. Bu kılavuzun emeli şöyle aktarıldı:

“Bu Kılavuzun emeli, sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam ve ticari uygulamalar hakkında reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile alakalı tüm şahıs, müessese ve kuruluşlara yol göstermektir.”

Bu kılavuz Resmî Gazete ’de yayımlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar İdaremeliği kapsamında hazırlandı. Kılavuzda, sosyal medya içerisindeki reklam paylaşımlarının reklam olduğunun çok sarih biçimde belirgin olmasının ehemmiyetine vurgu yapılıyor.

Burada değişik platformlar için değişik ayrıntılar verilmişti. O zaman YouTube ve Instagram TV için şu kaideler belirlenmişti:

“YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın kalitesinde olan paylaşımlarda, video içinde aralıksız olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya alakalı reklamın geçeceği bvefatın başında harcayıcıları “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak altta belirtilen açıklamalardan en az biltihaba yer verilir:

-“Bu video [reklam veren] reklamlarını kapsamaktadır.”-“Bu video, [reklam veren] ile fiyatlı işbirliğini kapsamaktadır.”-“[Reklam veren] ’in takviyeleri ile.”-“Bu mahsulleri [reklam verenden] hediye olarak aldım.”-Mahsulleri bana yolladığı için [reklam verene] teşekkürler.”

Kılavuzda Instagram Öyküler ’i için de özel tertip etme vardı:

“Snapchat ve Instagram hikâyeleri gibi içeriğin sadece kısa müddetliğine görülebildiği reklamlarda, paylaşım vaktince reklam verene ait ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı balakalardan rastgele bkocaman ile birlikte altta belirtilen yaftalardan ya da açıklamalardan en az biltihaba yer verilir:

-#Reklam-#Reklam/Tanıtım-#Sponsor-#İşbirliği-#Ortaklık-“@[Reklam veren] ile işbirliği”-“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.” -“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.””

Kim Kardashian cezası bu da alakanızı çekebilir: Corsair ’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.