Twitter, reklam mevzusunda büyük bir darbe alıyor
Twitter ’ı 44 milyar dolara satın alan Elon Musk, yönetimi ele geçirdiği günden bu yana attığı adımlar ile şirkete çok büyük hasar veriyor.
Elon Musk, Twitter ’a verdiği parayı çıkarmak, platformu hasar etmeyen bir yer haline getirmek ismine birçok değişik tasarı yapıyor. Ancak bu tasarılar genel olarak iyi geri dönüş sağlamıyor. Şu gizemeler özellikle mavi onay rozeti satma yolunu öne çıkaran Musk, buna rağmen reklam tarafını da es geçmek istemiyor. Fakat şu an atılan adımlar sonrasında platformun geldiği son nokta, reklam ajansları tarafından hiç iyi karşılanmıyor. Platformdaki özellikle onaylı sahte hesaplar işletmelere hasar veriyor, bu surattan büyük reklam ajansları reklam mevzusunda ciddi ihtarlarda bulunuyor.
Bunların en ehemmiyetlisi, Google, L ’Oréal, Bayer, Nestle, Unilever, Coke, ve Mars gibi işletmeler ile çalışan en büyük reklam casuslarından GroupM oldu. Bir açıklama yapan GroupM, Twitter ’dan reklam satın almanın mevcut vaziyette çok tehlikeli olduğunu belirtti. Bu mevzuda evhamını sarih olarak dile getiren üçüncü reklam ajansı olan GroupM, sarih olarak mevcut vaziyette Twitter ’a reklam vermek istemiyor, bu vaziyet Twitter için devasa bir kazanç kaybı anlamına geliyor.
Elon Musk ’a göre Twitter reklamlar üzerinden yeterince para kazanmıyor, hatta hasar ediyor. Ancak Musk ’ın eldeki mevcut reklam verenleri kaçıracak adımları, firmayı yine kârlı hale getirme emeline büyük darbe vuruyor. Bu adımlar gerçekten hiçbir biçimde anlamlı bulunmuyor ve reklam ajansları platformun “teftişsiz” hale geldiğini belirtiyor.
Bunda haklılar zira Musk çok rakamda işten çıkarma reelleştirdi. Ayrıca Twitter ile ABD devleti arasında bir legal savaş ihtimali de gün geçtikçe çoğalıyor. Bunların hepsi reklam ajanslarının önlerini görememelerine ve büyük tüketmeler yapmamaların neden oluyor. Twitter ’da iki gün sonra neler olabileceğini kimse bilmiyor, Elon Musk bir gecede her şeyi değiştirebiliyor.
Bu arada dün ortaya çıktığı kadarıyla SpaceX ve Twitter arasında bir reklam uyuşması reelleştirdi. Bu uyuşma kapsamında SpaceX, Twitter ’dan takribî 250 bin dolarlık bir reklam kutuyu satın aldı. Bu büyük ödemenin karşılığında Elon Musk ’ın CEO ’su olduğu Twitter, Elon Musk ’ın CEO ’su olduğu SpaceX işletmesinin uzaydan internet sunan Starlink sisteminin İspanya ve Avustralya merkezli reklamlarını yapacak. Twitter ’dan en büyük reklam kutusunu aldığı belirtilen özel uzay firmayı SpaceX, Starlink ’in daha fazla büyütmek istiyor ve bu mevzuda Twitter merkezli reklamların büyük fayda sağlayacağına inanılıyor.