Uzun yol serüvenlerine özel elektrikli motosiklet: Zero DSR/X
Elektrikli motosiklet pazarının en ehemmiyetli isimleri arasında yer alan Zero Motorcycles, bu sefer Zero DSR/X ile karşımızda.
Elektrikli motosiklet pazarının üst seviyesinde niş kalmasına karşın oldukça iyi modellere imzasını atan ve geleceği kuran Zero Motorcycles, yeni modeli Zero DSR/X ile başlıkta da belirttiğimiz üzere daha çok elektrikli sınıfta olabildiği kadar uzun yol serüvenlerine odaklanıyor. Elektrikli olduğunu belli etmeyen standart bir tasarıma sahip olan motosiklet, işletmenin SR/F ve SR/S isimli diğer elektrikli modelleri ile aynı platformu temel alıyor. Hem asfalt hem de arazi sürüşlerine odaklanan DSR/X, yapılan açıklamaya göre en altta 17.3 kWh batarya kutuyu üzerine kuruluyor. Burada daha fazlasını isteyenler için 20.9 kWh batarya kutu opsiyonu da sunuluyor.
Elektrikli motosiklet modeli Zero DSR/X, 17.3 kWh batarya kutuyu ile şehir içerisindeki düşük süratli sürüşlerde 290 kilometre kadar, yüksek süratli otoban sürüşlerinde ise 130 kilometre üzerinde bir erim getiriyor. Taşıdığı elektrik motoru ile 100 beygir efor getiren ve yüksek seviyede anlık tork sunabilen motosiklet, yüksek süratli şarj sistemleri ile donatılabiliyor.
Maksimum 180 kilometre/s sürate çıkabilen model, şayet 6 kW süratli şarj sistemi ile alınırsa bataryasını bir saat içerisinde yüzde 95 doluluğa taşıyabiliyor. Bu şarj seviyesine temel modeldeki standart şarj sistemi ile 2 saatte ulaşılabiliyor. Bosch imzalı özel sürüş destek sistemleri ile donatılan 247 kilogram ’lık Zero DSR/X, iki değişik renkte elde edilebiliyor ve yurt dışı başlangıç maliyeti 25 bin dolar seviyesinde yer alıyor.