Dacia Spring Extreme; yeni teçhizat kutuyu daha güçlü motorla geldi
İlk defa Brüksel Araba Fuarı ’nda sergilenen Dacia Spring Extreme, bir kutunun ötesinde yeni bir motorun da habercisi.
Dacia ’nın ilk elektrikli arabayı olarak kullanıcılarla buluşturduğu Spring için Türkiye satışlarının bu sene içerisinde başlaması bekleniyor. Bir süredir Avrupa pazarında listelerde olan model, aynı zamanda segmentinin maliyet olarak en ulaşılabilir ismi konumunda. Dacia ’nın geleceği için de ehemmiyetli olan model, Brüksel Araba Fuarı ile beraber Extreme ismi verilen yeni bir ekipmana kavuşuyor. Dacia Spring Extreme ile beraber aile için ehemmiyetli bir büyüme de motor tarafında karşımıza çıkıyor.
Dacia Spring Extreme hakkında öğrenmeniz gerekenler
Yeni ekipmanla beraber arabanın tavan barlarında, yan aynalarda, jant göbeklerinde, valiz kapağındaki Dacia logosunda ve taşıtın sis farlarının üstünde yer alan süsleyici parçalarda Bakır Kahverengi kullanılıyor. Ön kapılarda ve kapı altı kaplamalarında yer alan topografik tasarımların çevresinde, kapılar ile ön balçıklıklar arasında Duster ’ın kendine özgü şnorkel teçhizatına yapılan bir yollama bulunuyor. Taşıtın iç tasarımında ise kapı eşiklerinde ve ön kauçuk paspaslarında topografik desenler karşımıza çıkarken, ön kapı oturumlarının emin kısımları dışında havalandırma ızgaraları ve navigasyon ekranı çerçevesinde Bakır Kahverengi dekorlar bulunuyor.
Dacia, yeni Spring Extreme ekipmanı ile aynı zamanda tamamen yeni “ELECTRIC 65” motorun da dünya prömiyerini yapıyor. Sadece Spring Extreme ile sunulan motor, yeni bir vites kutusu ile kombin ediliyor. Daha uzun bir erim için daha yoğun enerji geri kazanımı sağladığı ifade edilen yeni kombinasyonda, ivmelenme performansı da iyileşmiş gidişatta. 65 at efor üreten bu motor ile Spring Extreme, WLTP vasati döngüsünde 220 kilometre ve WLTP şehir döngüsünde 305 kilometre erime erişebiliyor. Ailenin öbür modellerinde yer verilen motorun 45 PS efor, 125 Nm tork ürettiğini ve bu motorla maksimumda 125 kilometre/s sürat limitine sahip olduğunu da andırdıralım.
26,8 kWh ’lik pilin standart olarak geldiği modelde, kullanıcılar bu pili 220V kaynak üzerinden takribî 14 saatte doldurabiliyor. Koli, 7,4 kW ’lık Wallbox kaynağı üzerinden ise takribî 5 saatte tamamen dolu hale getirebiliyor. Taşıtın desteklediği en süratli şarj kaynağı ise 30 kW. Bu senaryoda ise tamamen dolum takribî 1,5 saat aralığını tutulabiliyor. Satışa sunulduğu ülkelerde 2 seneden kısa bir sürede 100 bin adedin üzerinde siparişle, elektrikli taşıt pazarının liderlerinden biri haline gelen Dacia Spring ’in, 2023 senesinin üçüncü çeyreğinde Türkiye ’de kullanıcılarla buluşması tasarlanıyor. Dacia Spring, Fransa ’da maliyetleri 20.800 euro ve 22.100 arasında değişen iki değişik versiyonla satışa sunuluyor. Extreme versiyonu ise listelere 22.300 eurodan giriş yapacak.