Mercedes EQT, seri imale kamp odaklı “Marco Polo” ile taşındı
Geçtiğimiz sene içerisinde konsept devingenleriyle gösterimi yapılan Mercedes EQT, son kullanıcıya erişecek devingenlerine kavuştu.
Mercedes ’in EQ ürün gamı için ehemmiyetli bir azayı daha artık listeye resmi olarak yazma müddeti geldi. Sürecin ticari tarafına da yanıt olacak EQT, konsept formuyla hakikatleştirilen geçtiğimiz seneki gösteriminin ardından artık seri imale hazır devingenleriyle bizleri selamlıyor. Tasarım zindelerini Nisan 2022 ’de lanse edilen yeni jenerasyon T-Serisi ile ortak kümeye yazabileceğimiz Mercedes EQT, bu sebeple konsept versiyonuyla ufalayacak. Taşıtın kamp odaklı Marco Polo1 versiyonuyla beraber lanse edilmesi ise, tasarım tarafında aradığını bulamayanlar için bizce tatmin edici bir ödül kalitesinde.
Rakamlarla Mercedes EQT
Ürün gamının ekipmanlarından evvel ilk olarak teknik sınırlarına büyütecimizi yanaştıralım. EQT ’nin pil tarafında 45 kWh kapasiteli bir kutu şu safhada ön tasarıda. Bu kutu 122 PS efor ve 245 Nm tork üreten bir adet elektrik motoruyla kombin ediliyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle de Mercedes, taşıtın 282 kmye kadar erim kat edebileceğini teknik tabloda paylaşıyor. EQT ’nin ulaşabileceği maksimum sürat ise 134 kilometre/s. Pil tarafında azıcık temennilerin altında kalma potansiyeli olan kutu için süratli şarj desteği ise kurtartıcı olacak. 80 kW ’a kadar desteğin sunulduğu kutu, kompakt yapısı sayesinde yüzde 10 ’dan yüzde 80 seviyesine 38 dakikada getirilebiliyor.
Vasıtaya ebatsal olarak baktığımızda se; 4.498 milimetre uzunluğa, 1.859 milimetre genişliğe, 1.819 milimetre yüksekliğe ve 2.716 milimetre aks mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. 2023 ’te ise uzun dingil mesafesine sahip bir varyantını da yollarda görmek olası olacak. Tüm bu kıymetlerin en anlamlı olacağı nokta ise şüphesiz kamp ve serüven odaklı Marco Polo1 versiyonu. EQT Marco Polo1 ’in dış teçhizatında tavan yatağına sahip açılır bir tavan bulunuyor. Makaslı tasarım sayesinde, açılır tavan, taşıt tavanına hafif bir meyil açısıyla basitçe kaldırılabiliyor. Bu sayede Concept EQT Marco Polo1 arkada ayakta durmak için yeterli alan sunuyor. Ayrıca pop-up tavan, alışıldık kamp hürlüğü hissi için arkada bir fermuarla tamamen veya pencere biçiminde açılabiliyor.
Mercedes EQT için güneş oturumu es geçilmiyor
Tavan yatağında 1,97 metreye 97 santimetre miktarlarında bir uyku alanı da bulunduran Marco Polo1, nokta elastik disk yay sistemiyle yüksek seviyede uyku konforu sağlıyor. Öte yandan taşıtın arkasında 2 metreye 1,15 metre miktarlarında katlanabilir bir uyku alanı daha kullanıcıları bekliyor. İç tasarımda kullanıcı rahatlığı için tüm ayrıntıların düşünüldüğü vasıtada, sürücü koltuğunun arkasındaki ikinci koltuk sırasında, gömme devireme sistemi ve aynı biçimde gömme 16 litrelik kompresörlü soğutucu da bulunuyor. Sistemin hemen üstünde doğrudan ikinci koltuğa kenetlenmiş iki tezgah günlük besin gereksiniminin hazırlanması için zorunlu alanı sunuyor.
İç mekandaki tüm mobilya birimlerinin iki birey tarafından 5 dakikadan daha kısa sürede basitçe çıkarılabilir biçimde tasarlandığı Marco Polo1 gerekirse günlük taşıt olarak da kullanılabiliyor. Taşıt, iki metreden az yüksekliği ile gelecekte tüm garajlara, katlı otoparklara ve oto yıkamalarına da rahatlıkla girebilecek biçimde tasarlanmış gidişatta. QT Marco Polo1 ’daki bir öteki göz akdikeni özellik ise pop-up tavandaki güneş oturumu. Bu oturum ve ek olarak, çıkarılabilir bir pil ünitesi, kamp ünitesine emin bir süre kendine yetecek ölçüde enerji sağlarken taşıtın erimini de gözetiyor. Ek batarya, kullanım sırasında koltuktaki bir çekmecede saklanıyor. Şarj etmek için ise basitçe çıkarılıp, konuttaki prizde ve hatta kamp alanında basitlikle şarj edilebiliyor. Öteki ehemmiyetli noktalar arasında taşıtın yan tarafına takılan tente ve arka sırçalar için yenilikçi bir karartma sistemi yer alıyor. Bunlar tek bir düğmeye değerek renklendirilebiliyor.
Taşıtın sol iç tarafında ise arka kokpite bakan bir başka koltuk bulunuyor. Ayrıca bu koltuğa entegre edilmiş yerleşik çekmece sistemi, kamp aksesuarları için yeterli depolama alanı sunuyor. Bir indüksiyon ocağı ve esnek bir çıkarılabilir gaz kartuşu ocağı ile taşıt içinden çıkarılabilen bir çekmece de vasıtada kamp severleri bekliyor. Taşıtın arka kokpite doğru bakan sağ tarafında ise, elektrikli olarak da yüksekliği ayarlanabilen katlanabilir bir masa bulunuyor. Şimdilik konsept kalitesinde gösterilen Marco Polo1 kolisinin satışa hazır son halini önümüzdeki senenin ikinci yarısında göreceğiz. Standart EQT ailesi ise 49.000 euroluk başlangıç maliyetiyle sunulacak.