Reklamlı Netflix aboneliği çıkışını eksik içerikle yapıyor
Uzun süredir gündemde olan reklam destekli Netflix aboneliği için yarın başka bir deyişle 3 Kasım tarihinde resmi çıkış yapılıyor.
Netflix, son yarıyılda yaşadığı ciddi düşüşü ve kayıpları daha ucuz aylık maliyeti bulunan reklam destekli abonelik ile yasaklamak istiyor. Uzun zamandır gündemde olan bu koli, ABD ’de aylık 6,99 dolar olacak ve 3 Kasım tarihinde birçok ülkede kullanıma çıkacak. Maksimum 720P çözünürlük destekleyecek ve saat başı 4-5 dakika reklam gösterilecek bu yeni kolinin etkin edileceği ilk ülkeler arasında, Türkiye yer almıyor. Kolinin buraya ne zaman geleceği de bilinmiyor.
Bu koli yurt dışında yarın çıkıyor ancak birçok içeriği geride bırakıyor. Misalin reklam destekli kolinin içerisinde Breaking Bad, Grey ’s Anatomy, How to Get Away with Murder, The Crown ve Cobra Kai gibi içerikler yer almıyor. Söylendiği kadarıyla Netflix hali hazırda bu reklamlı koli özelinde Walt Disney, NBCUniversal, Sony Pictures, Warner Bros ve Lions Gate Entertainment ile görüşmeler halinde bulunuyor. Aslında bu ayrıntı daha evvel de gündeme gelmişti. Netflix CEO ’larından Ted Sarandos, reklam destekli koli klasik kolilerde olan her içeriğe de sahip olmayacak demişti.
Reklam destekli koli Türkiye ’de büyük olasılıkla kullanıma alınacaktır. Peki bu koli Türkiye ’ye gelirse kaça satılır? Bunun cevabını daha evvel de vermiştik. Netflix birçok rakibi gibi Türkiye ’ye özel maliyetlendirme yapan bir işletme. Misalin yurt dışında ABD aylık 10 dolar olan temel koli, Türkiye ’de 180 TL ’ye satılmıyor. Şirket bu pakete Türkiye ’de 45 TL istiyor.
Bu açıdan ABD ’de 7 dolar maliyeti bulunan reklam destekli kolinin Türkiye maliyeti aktüel kur üzerinden çarpılarak 130 TL olarak belirlenmeyecek. Bu koli Türkiye ’de çok yüksek olasılıkla 25-30 TL aralığında bir maliyet ile harcayıcıların karşısına çıkarılacak. Hatta Netflix Türkiye ’de sağlam reklam uyuşmaları yaparsa, bu koli için daha düşük bir sayı da belirleyebilir.