Reklamlı Netflix paketi Türkiye ’ye gelirse kaça satılır?

27.06.2023
30
Okuma Süresi: 5 dakika
A+
A-
Reklamlı Netflix paketi Türkiye ’ye gelirse kaça satılır?

Uzun zamandır gündemde olan reklam dayanaklı ucuz Netflix aboneliği için kısa müddet evvel maliyet ve tarih resmi olarak verilmişti.

Netflix, son yarıyılda yaşadığı ciddi düşüşü ve kayıpları daha ucuz aylık maliyeti bulunan reklam dayanaklı abonelik ile yasaklamak istiyor. Uzun zamandır gündemde olan bu kutu, yapılan resmî açıklamaya göre ABD ’de aylık 6,99 dolar olacak ve 3 Kasım tarihinde yurt dışında kullanıma çıkacak. Maksimum 720P çözünürlük destekleyecek ve saat başı 4-5 dakika reklam gösterilecek bu yeni kolinin faal edileceği ilk ülkeler, “ABD, Avustralya, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Kore, Meksika, İspanya ve Birleşik Kraliyet” olarak açıklanıyor. Başka Bir Deyişle kutu henüz Türkiye ’de satılmıyor, ileriye müteveccih bir tarih verilmiyor.

Şimdilik tarih verilmiyor ancak reklam dayanaklı kutu Türkiye ’de büyük ihtimalle kullanıma alınacaktır. Peki bu kutu Türkiye ’ye kazançsa kaça satılır? Netflix birçok rakibi gibi Türkiye ’ye özel maliyetlendirme yapan bir şirket. Misalin yurt dışında ABD aylık 10 dolar olan temel kutu, Türkiye ’de 180 TL ’ye satılmıyor. İşletme bu pakete Türkiye ’de 45 TL istiyor.

Bu açıdan ABD ’de 7 dolar maliyeti bulunan reklam dayanaklı kolinin Türkiye maliyeti aktüel kur üzerinden çarpılarak 130 TL olarak belirlenmeyecek. Bu kutu Türkiye ’de çok yüksek olasılıkla 25-30 TL aralığında bir maliyet ile harcayıcıların karşısına çıkarılacak. Hatta Netflix Türkiye ’de sağlam reklam uyuşmaları yaparsa, bu kutu için daha düşük bir sayı da belirleyebilir.

Netflix CEO ’larından Ted Sarandos ’un daha evvel yaptığı açıklamaya göre reklam dayanaklı kutu olağan kolilerde olan her içeriğe de sahip olmayacak. En azından ilk düzeyde birçok içeriğin standart kutulara özel kalacağı söyleniyor. Aynı zamanda reklam dayanaklı abonelik satın alan bireyler, filmleri, belgeselleri ya da dizileri daha sonra izlemek için de makinelerine indiremeyecek. Bu açıdan ucuz kutuda birçok bireyin özellikle uzun yolculuklar özelinde güzeline giden çevrimdışı kullanım olmayacak, bunun için daha pahalı değişik kolilerin seçilmesi gerekecek.

Reklam dayanaklı abonelik kutuyu için Netflix daha evvel yazılım devi Microsoft ile ortaklık yapacağını da duyurmuştu. Bu mevzuda işletme kendisi şunu aktarmıştı: “Nisan ’da harcayıcılar için mevcut reklamsız temel, standart ve özel tasarılarımıza ek olarak yeni, daha düşük fiyatlı ve reklam dayanaklı bir abonelik tasarıyı sunacağımızı duyurmuştuk. Bugün küresel reklam teknolojisi ve satış ortağımız olarak Microsoft ’u seçtiğimizi duyurmanın memnuniyetini yaşıyoruz. 

Microsoft, reklam dayanaklı yeni hizmetimizi geliştirmek için birlikte çalışırken tüm reklam gereksinimlerimizi destekleme mevzusunda marifetlerini ispatlamış bir şirket. Daha ehemmiyetlisi Microsoft zamanla hem teknoloji hem de satış alanında yenilikler yapma elastikliği de sundu. Üstelik abonelerimiz için güçlü saklılık gözetmeleri de sağlayacak.  

Henüz ortaklığımızın ilk günleri ve yapmamız gereken çok iş var. Ama uzun vadeli gayemiz net: harcayıcılar için daha fazla alternatif ve reklamcılar için üstün, ortalamanın üzerinde bir televizyon markası tecrübeyi sunmak. Bu yeni hizmeti yaşama geçirirken Microsoft ile birlikte çalışacağımız için coşkuluyuz.”

Reklamlı Netflix aboneliğinden çok bu alakanızı çekebilir: Renault tarafından hazırlanan uçan taşıt çalışması

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.