Bosch, yakıt hücreli kamyonetleri test ediyor
Erişim ve taşımacılık tarafına büyük umursayan adlardan Bosch, yaptığı bülten ile yakıt hücreli kamyonetleri test ettiklerini belirtti.
Mevzu hakkında yapılan açıklamada Bosch tarafından şunlar aktarıldı: “Kamyonetler, ideal olarak sıfır yerel emisyonlu bir efor aktarma mekanizması kullanarak mahsulleri amaçlarına süratle eriştiriyor. Ancak yolculuk ne kadar uzun ve vasıta ne kadar ağırsa, batarya tabanlı elektrikli tahrik sistemi hudutlarına o kadar erişiyor. İşte burada yakıt hücresinin güçlü istikametleri devreye giriyor. Bosch, iki kamyoneti bu teknolojiyle donattı ve yolda test çalışmalarına başladı.”
Büyüme hakkında konuşan Bosch İdare Heyeti Azası ve Mobilite Çözümleri İş Sektörü Başkanı Dr. Markus Heyn, “Yakıt hücresi, uzun mesafeleri ve kısa yakıt ikmal vakitlerini muhtemel kılıyor, bu da uzun yolculukları daha ekonomik hale getiriyor. İki yakıt hücreli kamyonetle sistem kavrayışımızı genişletiyoruz ve yakıt hücresinin hafif ticari vasıtalar için de uygun bir tahrik çözümü olabileceğini gösteriyoruz.” dedi. Ayrıca şirket tarafından şunlar aktarıldı:
“Projedeki iş ortağı, taşıtları Bosch Engineering GmbH ile birlikte planlayan ve dönüştüren ABT eLine GmbH oldu. Bosch, Hannover ’deki IAA Transportation ’da, ilgilenen ziyaretçilere test taşıtlarını ve Bosch yakıt hücresi teknolojisini çalışır vaziyetteyken tecrübeleme fırsatı sunuyor.
Geliştiriciler, neredeyse tüm yakıt hücresi sistemi için Bosch bileşenlerini kullandılar. İstif, hidrojen gazı şırıngayı ve devridaim fanı kapsayan anot besleme modülü, elektronik hakimiyet birimi, elektrikli hava kompresörü ve hidrojen depolama sistemi bileşenleri ve hatta çok rakamda sensörden oluşan bir yakıt hücresi kiti kullanıldı. Kullanılan her iki vasıta için de teknik temel, sadece elektrik gücüyle çalışan ve ticari olarak satın alınabilen kamyonetler olmasıdır.
Etraf birimleri de dahil olmak üzere bataryaların yakıt hücreleri, toplam 10 kgın üzerinde hidrojen için beş depolama tankı ve daha minik bir lityum iyon batarya ile değiştirildi.” Mevzu hakkında bir değerlendirme yapan Bosch Efor Aktarma Çözümleri Bvefatı Başkanı Dr. Uwe Gackstatter, “Yakıt hücresi bileşenlerini mevcut montaj alanında yerleştirmek büyük bir güçlüktü.” dedi.
Firmaya göre iş ortağı ABT eLine, soğutma sistemini, vasıta hakimiyet sistemini ve elektrik sistemini uyarladı. Bosch, yakıt hücresi sistemini planladı, hidrojen depolama sistemi ile birlikte taşıta entegre etti ve alakalı hakimiyet sistemini geliştirdi. Lüzumlu teknik testlerin ardından taşıtlara, yol kullanımı için resmi onay verildi.
Proje daha şimdiden ehemmiyetli balakalar sağlıyor: yüklü olsalar bile vasıtalar, 540 kmye kadar yol kat edebiliyor ve altı dakika içinde tekerrür tamamen yakıt ikmali yapıyor. Bu sebeple yakıt hücresi, özellikle gün içerisinde uzun mesafe kat eden, akşamları bakım ve depolama kuruluşuna dönen kamyonetlerin filo cerrahları için gelecekte bataryalı elektrikli sürüş açısından iyi bir katkı sağlayabilir.
Yakıt hücreleri için ilk Bosch bileşenleri şimdiden seri imalde, fakat daha yapılacak çok iş var. Gackstatter, “Sistemi daha da geliştirmek için hakikat sürüş işlemlerinden muhtemel olduğunca fazla bilgiye lüzumumuz var.” açıklamasında bulundu.
Bulut bağlanabilirliği sayesinde iki test taşıtı artık bunları geliştiricilerin bilgisayarlarına hakikat zamanlı olarak yollayarak test tezgahlarında ölçülen bedelleri bitiriyor. Bu balaka birikimiyle Bosch, alıcılara sistem tasarımında kapsamlı dayanağın yanı gizeme daha evvel sınanmış ve test edilmiş bileşenler sunabiliyor.
Bununla birlikte, yakıt teknolojisinin bir atılım yapması için hala daha fazla adım atılması gerekiyor. Gackstatter ihtarda bulundu: “Sanayi ve siyaset, hidrojen teknolojilerinin önündeki manileri kaldırmak için birlikte çalışmalı.” Misalin; bir ambar altyapısının geliştirilmesi ve daha büyük ölçülerde yeşil hidrojen yapımı, ancak birlikte çözülebilecek görevler arasında yer alıyor.”