Güneş oturumlu elektrikli otomobil Lightyear 0 için imal serüvensı kısa sürdü

24.01.2023
2
Okuma Süresi: 4 dakika
A+
A-
Güneş oturumlu elektrikli otomobil Lightyear 0 için imal serüvensı kısa sürdü

Elektrikli otomobil pazarında yer alan en özel modellerden olan Lightyear One, imal versiyonuyla Lightyear 0 olarak karşımıza çıkmıştı.

Lightyear One çok uzun süre boyunca gündemde ses getiren bir elektrikli otomobil olmuştu. İçerisinde Eindhoven Üniversitesi‘nden talebelerin de bulunduğu bir takım tarafından geliştirilen taşıt, Almanya ’da test edilen prototip sürümüyle 709 kilometre erime kadar ulaşmasıyla dikkat toplamıştı. Üstünde güneş oturumları olan taşıt, Almanya testlerinde 60 kWh batarya üzerinden 724 kilometre erime çok yanaşmıştı. Daha sonra ise taşıtın satışa sunulacak versiyonu Lightyear 0 ismi altında resmi olarak tanıtıldı. Yüksek berekete odaklanan ve kuyruklu tasarım çizgisini devam ettiren taşıt, iki ay evvel imale alındı ancak bu serüven sürpriz biçimde çok kısa sürdü. Firma taşıtın imalini durdurdu, elindeki eforu ve odağını daha uygun maliyetli olacak Lightyear 2‘ye aktaracaklarını açıkladı. Bu afallatan bir adım oldu ancak son gidişat şirket için daha manalı görünüyor. Zira Lightyear 0 çok pahalı bir seçenekti.

Beş şahsiyet tasarlanan ve bereketi artırmak ismine arka jantların yarısı kapalı olan Lightyear 0, dünyanın en pahalı elektrikli otomobil modellerinden birisi konumundaydı. Bu vasıtadan toplam 946 adet imal amaçlanmış ve her taşıt için bütün 250 bin euro maliyet belirlenmişti. Şirket bu modelden kazandığı kazanç ile 30 bin euro maliyete sahip herkese müteveccih bir güneş oturumlu elektrikli otomobil üretmeyi amaçlıyordu ancak bu amaçlanan taşıt Lightyear 2 son evrede tek başına desteklenecek gibi görünüyor. İşletmenin bu  yeni model için yeni bir yatırım almış olabileceği düşünülüyor.

Üretimi biten modelin elbette en çok dikkat toplayan yanı, üstünde yer alan daha evvel de bahsettiğimiz güneş oturumları olmuştu. Otomobil bu oturumlar ile elektrik üreterek günde 70 kilometre erim sunabilecek denilmişti. Bunun için havanın tamamen sarih olması ve taşıtın yaz yarıyılında dolaysız olarak güneş altında olması gerekiyor açıklaması yapılmış, taşıt için “yevmiye kullanım süresi kısa olanları bir ay boyunca şarj etmekten kurtarabilir” gibi iddialı bir açıklama yapılmıştı.

Lightyear 0, herkes için sürekli olarak tamamen güneş ile yol alabilecek bir taşıt olarak düşünülmedi. Modelin çoğu zaman şarj ağına bağlanması gerekiyordu. Bünyesindeki 60 kWh batarya kolisiyle 110 kilometre/s süratte 560 kilometre gibi iyi bir erim bedeline ulaşabilen taşıt, yüksek berekete odaklandığı için çok performanslı değildi. Birçok elektrikli otomobilin aksine Lightyear 0 ’ın 0 ’dan 100 kilometre/s sürate çıkması bütün 10 saniye sürüyor, taşıtın maksimum sürati ise 160 kilometre/s seviyesinde yer alıyordu.

Lightyear 0 yanında bu da alakanızı çekebilir: Sony ’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.