Microsoft, DirectStorage 1.1 ile oyun yükleme sürelerini kısaltacak

18.05.2023
7
Okuma Süresi: 4 dakika
A+
A-
Microsoft, DirectStorage 1.1 ile oyun yükleme sürelerini kısaltacak

Yazılım devi Microsoft, Windows tarafında DirectStorage 1.1 yarıyılını başlatıyor. Bu sayede reyin yükleme vakitleri kısalacak.

Microsoft, CPU ’ya olan ek yükü eksiltmek ve IO Giriş / Çıkış faydasını artırmak için Windows için DirectStorage ’ı kullanıma sunduğunda, yol haritasındaki bir sonraki adımın GPU dekompresyonu olduğunu paylaşmıştı. Bugün yapılan resmî açıklamaya göre şirket DirectStorage 1.1 altyapısının geliştirme sürecinde son safhaya geldi ve sistemi 2022 ’nin sonuna kadar geliştiricilere sunmayı planlıyor.

Peki DirectStorage 1.1 bütün olarak ne yapıyor ya da ne getiriyor? Bu mevzuda Microsoft “oyunculara başka bir deyişle son kullanıcıya müteveccih olarak” şunları aktarıyor: “Oyunlar, devasa dünyalar oluşturmak için büyük ölçüde bilgi varlıkları taşıyor ve bu varlıklar suratlarca gigabayt boyuta ulaşabiliyor. Bir oyunun genel koli boyutunu eksiltmek için bu varlıklar ya da objeler sıkıştırılıyor. Bir reyin çalıştırıldığında, kullanılan varlıklar sistem belleğine aktarılıyor ve burada CPU Operasyoncu devreye girerek bilgileri GPU Ekran kartı belleğine kopyalamadan evvel gerektiğinde kullanılmak üzere açıyor. Bu varlıkların makinelere aktarılması ve açılması, yükleme vakitlerine büyük miktarda tesir ediyor ve sarih dünyaların detay seviyesini sınırlıyor.

DirectStorage 1.0, bu sürecin bilgi aktarımı kısmını iyileştiriyor. DirectStorage ile birlikte Windows 11, geliştiricilerin NVMe SSD sürücülerinin daha yüksek byemin genişliğinden faydalanmasına imkân tanıyor. NVMe sürücülere yüklenen DirectStorage özellikli oyunlar, yükleme vakitlerinde yüzde 40 ’a varan eksilme sağlıyor. 

Sıkıştırma formatları genel olarak sadece CPU ’lar için optimize edildiğinden, dekompresyon işi genellikle CPU üzerinde yapılıyor. DirectStorage 1.1 ’de bu varlıkların dekompresyonunu GPU ’ya taşıyarak, “GPU dekompresyonu” olarak geçecek seçenek bir yöntem sunuyoruz.

Grafik kartları paralel olarak tekrarlanabilir görevleri yerine getirmede son derece faydalı gidişattalar. Bu surattan aynı anda daha fazla iş yapmak için yüksek süratli NVMe sürücülerinin byemin genişliği ile birlikte GPU ’lardaki bu hüneri bir arada kullanabiliriz.”

Netice olarak DirectStorage 1.1 ile beraber bir reyin için objenin / varlığın yüklenmesi için gereken müddet eksilecek, bvefat yükleme vakitleri kısalacak ve sarih dünya oyunlar daha akıcı ve devamlı hale getirilebilecek. Oyunlar ve reyin geliştiricileri tarafından desteklenmesi gereken teknoloji, yüksek olasılıkla 2023 ’te ya da 2024 senesinde sık sık karşımıza çıkacak.

Xbox Series ve PlayStation 5 ’te çok yüksek süratli depolama birimleri ve buna süratli ulaşım sunan altyapılar yer alıyor. Ancak çok platformlu oyunlar bu süratlerden bütün olarak faydalanamıyor. Yeni yarıyılda bu da değişecek, dolaysız olarak depolama süratine bağlı olarak planlanan çok rakamda imal yaşamımıza girmeye başlayacak. DS 1.1 ile geliştiriciler tek esasta Xbox Series, PlayStation 5 ve PC için depolama süratine odaklanan dünyalar yaratabilecek, bu dünyalar arasında süratli geçiş sunabilecek.

Microsoft imzalı DirectStorage 1.1 yanında bu da alakanızı çekebilir: Corsair ’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.