Toyota, AE86 efsanesini iki değişik esasta geleceğe taşıdı
Dünyanın en ehemmiyetli otomobil işletmelerinden Toyota, tarihin en ikonik taşıtları arasında yer alan AE86 efsanesini iki değişik esasta geleceğe taşıdı.
Otomobil pazarı değişiyor. Birçok büyük otomobil üreticisi içten yanmalı motorları bırakarak tamamen elektrikli otomobillere odaklanıyor. Bu yeni yarıyılda zaman zaman geriye dönük adımlar da atılıyor. Birçok efsane bayağı otomobil modeli, özel projeler ile elektrikli ya da hidrojen temelli hale getirilerek geleceğe taşınıyor. Bu projelerde genelde üçüncü parti şirketlerin imzası olurken, bu sefer sürecin artta dolaysız olarak Toyota yer alıyor. İşletme 2023 Tokyo Auto Salon fuarı kapsamında karşımıza ses getiren AE86 H2 Concept ve AE86 BKONUT Concept modelleriyle çıktı. İsimlerinde de geçtiği üzere “konsept” olan bu taşıtlar, efsanenin orijinal tasarımına gözetiyor ve böylece gerçekten harika görünüyorlar. Bu tasarımın hoşluğu seneler geçse de eskimiyor.
Hazırlanan vasıtalardan AE86 H2 Concept, tamamen elektrikli yapıda değil. Bu vasıtada 1.6 litre dört silindir 4A-GEU motor özel olarak modifiye edilmiş ve hidrojen ile çalışır hale getirilmiş. Mirai ’den alınan iki hidrojen tankı ile donatılan vasıta, ne kadarlık bir efor getiriyor açıklanmıyor ancak orijinale oranla çok daha etrafçı bir yapıya sahip. AE86 BKONUT Concept ise tamamen elektrikli esası üzerine kurulmuş bir model.
Batarya kutuyu Toyota Prius PHEV ’den, elektrik motoru ise Tundra HEV ’den gelen tamamen elektrikli vasıta, üzerine kurulduğu altyapı ile 68.4 kW 91.7 beygir efor ve 190 Nm tork kıymeti getiriyor. Elektrikli olmasına karşın altı ileri manuel vites Lexus ’un böyle bir çalışması da var taşıyan AE86 BKONUT Concept, keşke seri olarak üretilse ve satışa sunulsa dedirtiyor. Ancak ne yazık ki böyle bir emel bulunmuyor, şirketin mevcut taşıtlar için mutasyon kiti satması da beklenmiyor.
Toyota ’yı bundan evvel ehemmiyetli bir görüş gündeme taşımıştı. Toyota CEO ’su Akio Toyoda, elektrikli otomobilleri tek alternatif olarak bırakmak istemediğini belirtti. Geçtiğimiz ay bazı açıklamalarda bulunan Akio Toyoda, bu kapsamda “Otomobil dünyasındaki büyük bir kesim elektrikli taşıtların tek alternatif olarak gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor.
Ancak bunun Yalnızca elektrikli otomobillerin olduğu geleceğin günümüzde bir trend olduğunu düşünüyorlar ve bu surattan yüksek sesle konuşamıyorlar. Gerçeğinde doğru yanıt halen belirsiz ve kendimizi tek bir alternatifle sınırlamamalıyız.” gibi bir söylemde bulundu. Toyoda, burada ileriye dönük olarak en iyi yolun “hibrit, plug-in hibrit, hidrojen ve tamamen elektrik” gibi değişik esasların geliştirilmesi olduğuna inanıyor.