YouTube, 4K ’yı Premium ’a koyma testini bitirdi
Video alanının lideri konumunda yer alan YouTube, kazanç elde etme mevzusunda son yarıyılda tepki sürükleyen adımlar atıyor.
YouTube platformunda kimse 4K çözünürlükte video izlemek için “Premium” abonesi olmak zorunda değil. Ancak geçtiğimiz haftalarda çıkan bir test üzerinden bunun değişeceği ortaya çıkmıştı. Zira şirket 4K çözünürlüğü Premium kolinin bir parçası haline getirme mevzusundaki testlerine ciddi biçimde sürat vermişti. Yurt dışında yaşayan birçok kullanıcı, Premium abonesi olmadan 4K YouTube videosu izleyemez hale geldi. Türkiye ’de hiçbir zaman sınamayan bu altyapı, sürpriz olmayacağı üzere oldukça tepki çekti.
Bu tepkileri gören YouTube ise neşelendiren bir geri adım atarak 4K ’yı Premium ’a koyma testini bitirdi. Başka Bir Deyişle şimdilik 4K çözünürlük için para ödemek gerekmeyecek. Şayet bu iptal edilmeseydi, platformda yüksek nitelikli 4K video izlemek için aylık 16,99 TL verilmesi gerekecekti.
YouTube bundan evvel başka bir tepki sürükleyen detay ile gündeme gelmişti. Kaçıranlar için geçtiğimiz ay platformun videoların başına geçilemeyen 5 ’li reklamlar koymaya başladığı ortaya çıktı. Ancak şirket süreci 5 reklamla da sınırlamadı. Daha sonra birçok kullanıcı 6 ’lı, 8 ’li ve hatta 10 ’lu reklamlar görmeye başladı. Bu reklamların geçilemediği ancak vakitlerinin 6 saniye seviyesinde olduğu belirtiliyor.
Şu an herkes tarafından görülemeyen ancak yavaş yavaş yayılan bu çoklu reklamlar, kullanıcıların karşısına özellikle TV uygulamasında çıkıyor ve ciddi zaman kaybı yaratıyor. Bu vaziyet elbette kullanıcılar arasında büyük tepki sürüklüyor. Şu an çok kısa bir izleme için bile birçok reklamı bilave etmek gerekiyor.