YouTube Shorts, İş Ortağı Programı ’na dahil oluyor
Video alanının lideri YouTube, platformdaki TikTok rakibi Shorts özelinde daha evvel bilgisi gelen adımı resmen attı.
Önümüzdeki senenin başında TikTok tesiriyle doğan YouTube Shorts daha fazla kullanılmaya başlanacak. Artık yüzde 100 netlik kazandığı kadarıyla 2023 ’şöhret başında Shorts altyapısı YouTube İş Ortağı Programı ’nın bir parçası olacak. Yeni senede en az 1.000 aboneye sahip olan ve 90 gnamda 10 milyon Shorts izlenmesi elde eden bireyler, Shorts ’larda gösterilen reklamlar üzerinden ciddi gelirler elde etmeye başlayacak. İçerik üreticilere bunun haricinde başka gelir yolları oluşturmak için de çalıştıkları aktaran işletme, tüm bu adımlar ile Shorts ’un kullanımını ciddi biçimde artırmak istiyor.
Daha evvel de söylediğimiz gibi yüksek gelir imkânı ile içerik üreticileri TikTok ’tan sürüklemeye çalışan YouTube, Shorts ’u bütün 18 ay evvel hayatımızın bir parçası yaptı ve aralıksız olarak geliştirdi. Hali hazırda çok sayıda içerik üreticinin etkin olarak kullandığı bu kısa videolar, verilen son bilgilere göre gşöhretlik bütün 30 milyar izlenmeye erişiyor. Shorts ’ların aylık eriştiği kullanıcı sayısı ise 1,5 milyara kadar erişmiş durumda.
YouTube ’dan yapılan açıklamaya göre hali hazırda olağan videolar için kullanımda olan Süper Teşekkür sistemi de yakında Shorts videolara gelecek. Bu arada işletme bugşöhret “Creator Music” altyapısını da görücüye çıkardı. Şimdilik yalnızca ABD ’de yer alan ancak 2023 ’te öbür pazarlara da gelecek bu sistem, videolarda kullanılan müziklerden hem videoyu üretenin hem de müziği oluşturanın gelir elde etmesini odak noktaya koyuyor. Müzik üreten bireyler, bu yeni platform üzerinden videolarda kullanılması için müzik satabilecek ya da videonun reklam gelirine ortak olarak para kazanabilecek.