Elon Musk firmaları SpaceX ve Twitter arasında reklam uyuşması
Twitter ’ı bütün 44 milyar dolara satın alan Elon Musk, firmaları arasında bağ kuruyor. SpaceX, Twitter ’a büyük bir reklam bütçesi ayırdı.
Elon Musk, Twitter ’a verdiği parayı çıkarmak, platformu hasar etmeyen bir yer haline getirmek ismine birçok değişik tasarı yapıyor. Bu tasarılar arasında öncelikli olarak 8 dolarlık Blue kolisini satmak yer alıyor. Ancak Musk reklam tarafını da es geçmek istemiyor. Bu tarafı geliştirmek ismine görüşmeler yapan Musk, bugün ortaya çıktığı kadarıyla SpaceX ve Twitter arasında reklam uyuşması gerçekleştirdi.
Bu uyuşma kapsamında SpaceX, Twitter ’dan takribî 250 bin dolarlık bir reklam kutuyu satın aldı. Bu büyük ödemenin karşılığında Elon Musk ’ın CEO ’su olduğu Twitter, Elon Musk ’ın CEO ’su olduğu SpaceX firmasının uzaydan internet sunan Starlink sisteminin İspanya ve Avustralya merkezli reklamlarını yapacak. Twitter ’dan en büyük reklam kolisini aldığı belirtilen özel uzay işletmeyi SpaceX, Starlink ’in daha fazla büyütmek istiyor ve bu mevzuda Twitter merkezli reklamların büyük fayda sağlayacağına inanılıyor.
Twitter, parasal olarak çok iyi vaziyette yer almıyor. Elon Musk kısa vakit evvel Twitter çalışanlarına yolladığı e-posta kapsamında “güç zamanların kapıda” olduğunu belirtmişti. Musk burada hem Twitter ’ın geleceğinden hem de negatif ekonomik göstergelerden bahsediyordu. Yapılan araştırmalara göre aktüel ekonomik zorluklar Yüksek enflasyon vb. sebebiyle birçok firmanın 2023 ’teki reklam bütçesi, 2022 ve evveline oranla çok daha düşük olacak. Bu gidişat elbette Twitter gibi ana kazanç kaynağı reklamlar olan sosyal medya ağlarını dolaysız olarak negatif etkileyecek.
Elon Musk bunu değiştirerek Twitter ’ın yalnızca reklam kazançlarına bel bağlayan bir platform olmasını istemiyor. Musk bunun için çok tepki sürükleyen 8 dolarlık Twitter Blue aboneliğini satmaya çalışıyor. Ancak bunun şu safhada tek başına yetmesi olası görünmüyor.
Elon Musk tarafından yapılan “güç zamanlar kapıda” açıklamasının artta, Twitter ’ı “parasal açıdan” başarıya eriştirmenin kolay olmayacak olması da yer alıyor. “Önümüzdeki yol zorlu ve başarılı olmak için yoğun bir çalışma gerektirecek.” diyen Musk, bu bağlamda uzaktan çalışma sürecini de büyük oranda bitirdi. Musk, uzaktan çalışmaya sıcak bakmıyor, bunu Tesla ve SpaceX için de hakikatleştirmiş bir CEO konumunda bulunuyor.