Reklam destekli Netflix aboneliği için fiyat ve tarih açıklandı
Uzun vakittir gündemde olan reklam takviyeli ucuz Netflix aboneliği için sonunda resmi maliyet ve çıkış tarihi verildi.
Netflix, son yarıyılda yaşadığı ciddi düşüşü ve kayıpları daha ucuz aylık maliyeti bulunan reklam takviyeli abonelik ile yasaklamak istiyor. İşte bu merak edilen yeni abonelik kutuyu, yapılan resmî açıklamaya göre ABD ’de aylık 6,99 dolar olacak ve 3 Kasım tarihinde kullanıma çıkacak. Maksimum 720P çözünürlük destekleyecek ve saat başı 4-5 dakika reklam gösterilecek bu kutunun etkin edileceği ilk ülkeler, “ABD, Avustralya, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Kore, Meksika, İspanya ve Birleşik Kraliyet” olarak açıklanıyor.
Koli için maliyetler altta da görebileceğiniz üzere ülkelere göre farklılık gösteriyor. Örneğin Fransa da maliyet aylık 5,99 euro, Almanya ’da ise aylık 4,99 euro seviyesinde yer alıyor. Bu kutunun ilerleyen yarıyılda Türkiye ’ye de gelmesi bilave ediliyor. Ancak bu mevzuda henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.
Daha evvel çıkan balakalara göre reklam takviyeli abonelik tasarıyı çocuklara müteveccih ana içeriklerde reklamlara sahip olmayacak. Bu mevzuda Disney ’in yolundan giden Netflix, bazı yeni filmlerinde de reklam göstermeyecek. Başka Bir Deyişle reklamlar beceriksizsiz olarak her içerikte olmayacak, işletme bazı içerikleri reklamlı koli içerisinde bile reklamsız olarak gösterecek.
Netflix CEO ’larından Ted Sarandos ’un açıklamasına göre koli olağan kolilerde olan her içeriğe de sahip olmayacak. En azından ilk evrede birçok içeriğin standart kutulara özel kalacağı söyleniyor. Aynı zamanda reklam takviyeli abonelik satın alan şahıslar, filmleri, belgeselleri ya da dizileri daha sonra izlemek için de aygıtlarına indiremeyecek. Bu açıdan ucuz kutuda birçok bireyin özellikle uzun yolculuklar özelinde güzeline giden çevrimdışı kullanım olmayacak, bunun için daha pahalı değişik kutuların seçilmesi gerekecek.
Reklam takviyeli abonelik kutuyu için Netflix, yazılım devi Microsoft ile ortaklık yapacağını da duyurmuştu. Bu mevzuda işletme kendisi şunu aktarmıştı: “Nisan ’da harcayıcılar için mevcut reklamsız temel, standart ve özel tasarılarımıza ek olarak yeni, daha düşük fiyatlı ve reklam takviyeli bir abonelik tasarıyı sunacağımızı duyurmuştuk. Bugün küresel reklam teknolojisi ve satış ortağımız olarak Microsoft ’u seçtiğimizi duyurmanın memnuniyetini yaşıyoruz.
Microsoft, reklam takviyeli yeni hizmetimizi geliştirmek için birlikte çalışırken tüm reklam gereksinimlerimizi destekleme mevzusunda hünerlerini ispatlamış bir firma. Daha ehemmiyetlisi Microsoft zamanla hem teknoloji hem de satış alanında yenilikler yapma elastikliği de sundu. Üstelik azalarımız için güçlü saklılık gözetmeleri de sağlayacak.
Henüz ortaklığımızın ilk günleri ve yapmamız gereken çok iş var. Ama uzun vadeli amacımız net: harcayıcılar için daha fazla alternatif ve reklamcılar için üstün, ortalamanın üzerinde bir televizyon markası tecrübeyi sunmak. Bu yeni hizmeti yaşama geçirirken Microsoft ile birlikte çalışacağımız için coşkuluyuz.”