Türkiye ’de 125 cc ’ye kadar motosikletlerin B sınıfı ehliyetle kullanılması isteniyor
Türkiye ’de motosiklet sektörünün büyümesi ismine çalışmalar sürüyor. Bu mevzuda bir ehliyet beklentisi de gündemde yer alıyor.
HaberTürk ’te yer alan habere göre Türkiye ’de Motosiklet Endüstrisi Derneği liderliğinde bir komisyon kuruldu. “Türkiye ’de motosiklet sektörü nasıl büyür, nasıl büyür?” mottosunu merkeze alan komisyon, yakın zaman evvel bir çalıştay reelleştirdi ve buna Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya ve bazı sektör hissedarları katıldı. Burada en çok dikkat toplayan mevzu ehliyet ile ilgili oldu. Kurulan komisyon, söylendiği kadarıyla Avrupa ’da uygulanan B sınıfı ehliyetle 125 cc ’ye kadar olan motosikletleri kullanma izninin Türkiye ’de de yaşama geçirilmesi için çalışmalar yapıyor.
Şimdilik bu mevzuda alınmış kesin bir karar bulunmuyor. Ancak 125 cc için ayrı ehliyet lüzumluluğunun kalkması için yapılan çalıştayların süreceği, kısa süre içerisinde ise bazı somut adımları kamuoyu ile paylaşılacağı belirtiliyor.
Şu an Türkiye ’de sadece motor hacmi 50 cc olan ve 45 kilometre/s sürate sahip motosiklet modelleri B sınıfı ehliyet ile kullanılabiliyor. Daha üstü için ayrı A, A1 ve A2 ehliyetlere gereksinim bulunuyor. Şayet 125 cc için B Sınıfı yeterlidir gerçekten kararlı alınırsa, Türkiye ’deki motosiklet kullanımı daha da artacaktır.
Türkiye ’de motosiklet kullanımı aslında hali hazırda yüksek ve sürekli olarak da çoğalıyor. Bunun arkasında fantastik yüksek otomobil maliyetleri, nefes kesen bakım / sigorta masrafları, bel büken yakıt maliyetleri ve büyük şehirlerdeki park sorunları yer alıyor. Buna ek olarak Türkiye ’de elektrikli bisikletlerin sayısı da gün geçtikçe çoğalıyor.