Türkiye ’de üretilecek Ford E-Tourneo Custom tanıtıldı

22.11.2022
3
Okuma Süresi: 6 dakika
A+
A-
Türkiye ’de üretilecek Ford E-Tourneo Custom tanıtıldı

Pro ailesinin yeni azası olan Ford E-Tourneo Custom, elektrifikasyon mutasyonunun ehemmiyetli oyuncularından birisi olacak.

Ford cephesinini ticari taşıt departmanı Pro ’da elektrifikasyon adımları sürat kesmeden devam ediyor. Otosan ’ın Avrupa ’da merkezde olduğu işlem için ailenin bir öbür azası daha sene bitmeden karşımıza çıkarıldı. Geçtiğimiz mayıs ayında tanıtımı reelleştirilen yeni e-Custom ’ın ardından E-Tourneo Custom da artık karşımızda duruyor. Uzun senelerdir çok emelli minibüs serisine liderlik eden Tourneo serisinin bütün elektrikli gelişmiş efor aktarma sistemine sahip olan ve Ford Otosan Kocaeli fabrikalarında üretilecek yeni nesil Ford E-Tourneo Custom modeli tüm ayrıntılarıyla lanse edildi. 2024 senesinde Avrupa pazarına sunulacak dört yeni bütün elektrikli Ford Pro modelinden bkocaman olan E-Tourneo Custom, sekiz bireye kadar konforlu koltuk kapasitesiyle ve ferah iç mekanıyla hem şahsi kullanıcıları hem ticari alıcıları hedefliyor.

Ford E-Tourneo Custom teknik özellikleri

Van, Kombi, Kombi Van ve Minibüs gövde tarzlarıyla sunulacak E-Tourneo Custom ’da yeni model raylı koltuklarla ihtimalini de getiriyor. Bunun yanında otomatik elektrikli kayar yan kapılar, B&O ses sistemi, 2 dijital kart anahtar, panoramik sırça tavan ve meyli ayarlanabilen yenilikçi bir direksiyon simidi gibi ayrıntılar da konfor tarafında belirleyici faktör olacak. Bağımsız arka süspansiyonun standart olarak geldiği ürün gamında, elektrikli sürüşe özel optimize edilmiş şasi mimarisi, suskun çalışma kişiliğiyle birlikte E-Tourneo Custom ’da sürüş konforu tertemiz bir boyuta taşıma iddiasında.

Markanın Amerika ’da sunduğu ve kısa vakitte ciddi bir başarı tutan F-150 Lightning pick-up ile aynı 74 kWh kullanılabilir kapasiteli batarya burada da karşımıza çıkıyor. Yüksek yoğunluklu batarya hücresi teknolojisinden ve 160 kW elektrik motorundan faydalanan E-Tourneo Custom ’da tek pedallı sürüş modu da geliyor. Batarya tarafında sunulan 125 kW DC süratli şarj dayanağıyla takribî 41 dakikada yüzde 15-80 oranında şarj edilebiliyor. E Tourneo Custom ’ın şarj profili süratli şarjları desteklemek için ön enerji yüklemesi yapabiliyor. Sistemin laboratuvar testlerinde 125 kW ’lık bir şarj aygıtı kullanarak yalnızca 5 dakikada takribî 38 kilometre erim sağlaması da dikkat topluyor. E-Tourneo Custom, 2,000 kilogram maksimum sürükleme kapasitesi sunabilecek. Tourneo Custom, Ford ’un en yeni ve ileri sürücü destek sistemlerinden oluşan kapsamlı bir koli sunuyor. Şerit Vasati özellikli Uslu Adaptif Sürat Hakimiyeti,10 Geri Fren Asistanı, Bütün Etkin Park Asistanı ve şehirde daha kolay manevra için vasıtanın etrafında geniş görüş sunan 360 derece kamera sistemi gibi bazı özellikler bu modelde ilk defa kullanılıyor.

Tourneo Custom hibrit ve dizel olarak da seçim edilebilecek

Ürün gamında elektrik dışında hibrit ve dizel birimler de kullanıcılara sunulacak. Yeni Tourneo Custom PHEV, uzun yolculuklarda faydalı 2,5 litre Atkinson döngülü benzinli motorun elastikliğini sunmak için paralel bir hibrit sistem kullanıyor. Sistemin parçası olan elektrikli motor ve 11,8 kWh kullanılabilir batarya kolisiyle 50 kmden uzun erimle şehirlerin sıfır emisyon bölgelerinde saf elektrikli sürüş olası oluyor. Ford, Tourneo Custom ’ı elektrikli efor aktarma sistemlerinin yanı gizeme 136 PS, 150 PS veya 170 PS efora sahip en yeni nesil EcoBlue dizel motor ve yeni yüksek faydalı sekiz vitesli otomatik şanzıman veya altı vitesli manuel şanzıman alternatifleriyle sunacak.

Yeni Tourneo Custom ayrıca dört tekerlekten çekiş alternatifini tanıtarak her türlü hava şartına uygun taşıt arayan alıcıların ve kamp alanlarına, plajlara ve arazilere ulaşmak isteyen taşıt sahiplerinin güvenini artırıyor. Sistem, torku elektronik bir kaplin aracılığıyla eksenler arasında uslu bir biçimde dağıtırken ayarlamalar 20 milisaniyeden kısa sürüyor. Bu sistem 136 PS ve 170 PS EcoBlue dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı taşıtlar için sunuluyor. Daha fazla sürükleyişe lüzum dinleyen ama manuel şanzımanı seçim eden taşıt sahipleri 136 PS ve 150 PS EcoBlue dizel motorlarda mekanik hudutlu kaydırmalı diferansiyeli seçim edebiliyor. Tüm motor alternatifleri son derece rekabetçi sürükleme kapasitesine sahip. Dizel motorlu modeller 2.500 kga kadar frenli römork ağırlığını çekebiliyor. Bunun dışında yeni bir geri çekilebilir çeki çubuğu opsiyonel olarak sunuluyor, kullanılmadığı zaman yerine itilerek görülmemesi sağlanabiliyor.

Alakalı video

Yeni E-Transit Custom

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.