YouTube Shorts için birden fazla bereketli yenilik duyuruldu

16.12.2022
9
Okuma Süresi: 3 dakika
A+
A-
YouTube Shorts için birden fazla bereketli yenilik duyuruldu

Dünyanın en büyük video platformu YouTube, büyük önemsediği YouTube Shorts tarafını geliştirmeye devam ediyor.

TikTok tesiriyle doğan YouTube Shorts oldukça popüler durumda. Türkiye ’de de sarih olan bu dikey video formatı, şirketin en son paylaştığı bilgilere göre ayda 1,5 milyar kullanıcıya erişiyor ve bu kullanıcılar ayda bütün 30 milyar Shorts videosu izliyor. Bugün yapılan aktüelleme ile artık Shorts içerik üreticileri 60 saniyelik videolarına 60 saniyelik müzikler koyabiliyor. YouTube daha evvel 60 saniyelik videolara maksimum 15 saniye uzunluğunda müzik konulmasına izin veriyor ve bu mevzuda şunu aktarıyordu: “Kitaplığımızdaki müziklerle veya öteki videolardan alınan orijinal seslerle yapılan kayıtlar 15 saniyeyle hudutlandırılır.”

İşte bunu değiştiren ve müzik vaktini uzatan YouTube, buna ek olarak Shorts için alışveriş özelliğini de belirli pazarlarda faal etti. Bu sayede bireyler dolaysız olarak Shorts videolar içerisinde ürün alımı yapabiliyor, bundan iki taraflı bir hasılat elde ediliyor. Buna ek olarak Shorts üzerinde kurul bazlı “affiliate” sistemi de devreye alınıyor. Bu sistemde paylaşılan özel bağlantı üzerinden yapılan her alışverişten içerik üretici para kazanıyor.

Bundan evvel de Shorst odaklı bir TV adımı atılmıştı. Shorts videoların ulaştığı kitleyi artırmak isteyen YouTube, formatı geçtiğimiz hafta optimize edilmiş biçimde televizyonlar da getirdi. Bunun için çağdaş bir arayüz hazırlayan şirket, Shorts videoların TV ’de izlenmesi özelinde kısaca şunları aktarmıştı: “TV tecrübesinde Shorts ’u kullanabilmek için uslu TV, reyin konsolu veya yayın aygıtı gerekir. Bu tecrübenin 2019 ’dan evvel çıkan bazı aygıtlarda kullanılamayabileceğini lütfen unutmayın.”

Televizyon açılımı hakkında YouTube ’un Baş Ürün Mesulü Neal Mohan ise kısaca şunları söylemişti: “Topluluğumuza Shorts ’u getirerek insanların YouTube ’da video oluşturma ve izleme usullerini değiştirdik. Bu yeni formatı tanıttığımızda, tecrübeyi mobil içerik oluşturucu ve izleyiciler için optimize ettik. Bugün, Shorts ’u ulaşımı en süratli büyüyen alanımız olan TV ekranlarına genişletiyoruz. Bu bir sonraki natürel bir adım gibi görünse de bu mobil öncelikli tecrübeyi büyük ekrana getirmek için mucizevi ölçüde zaman ve özen tüketildi.”

YouTube Shorts bu da alakanızı çekebilir: Süratli yürümeniz için planlanan garip ürün: Moonwalkers

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.