Microsoft, DirectStorage 1.1 yarıyılını resmen başlattı
Yazılım devi Microsoft, Windows tarafında DirectStorage 1.1 yarıyılını başlattı. Bu sayede reyin yükleme vakitleri kısalacak.
Microsoft, CPU ’ya olan ek yükü eksiltmek ve IO Giriş / Çıkış bereketini artırmak için Windows için DirectStorage ’ı kullanıma sunduğunda, yol haritasındaki bir sonraki adımın GPU dekompresyonu olduğunu paylaşmıştı. Geçtiğimiz ay işletme DirectStorage 1.1 altyapısının geliştirme sürecinde son aşamaya geldiklerini ve sistemi 2022 ’nin sonuna kadar geliştiricilere sunmayı tasarladıklarını aktarmıştı. Bu mevzuda elini çabuk yakalayan yazılım devi Microsoft, yeni altyapıyı bugün ekran kartı üreticileri AMD, Nvidia ve Intel ve geliştiriciler için etkin ettiklerini duyurdu. Bu detaylarına altta yer verdiğimiz altyapı, geniş çaplı tesirinin önümüzdeki yarıyılda gösterecek.
DirectStorage 1.1 bütün olarak ne yapıyor ya da ne getiriyor? Bu mevzuda Microsoft “oyunculara başka bir deyişle son kullanıcıya müteveccih olarak” şunları aktarıyor: “Oyunlar, devasa dünyalar oluşturmak için büyük ölçüde bilgi varlıkları taşıyor ve bu varlıklar suratlarca gigabayt boyuta ulaşabiliyor. Bir oyunun genel kutu boyutunu eksiltmek için bu varlıklar ya da objeler sıkıştırılıyor. Bir reyin çalıştırıldığında, kullanılan varlıklar sistem belleğine aktarılıyor ve burada CPU Operasyoncu devreye girerek bilgileri GPU Ekran kartı belleğine kopyalamadan evvel gerektiğinde kullanılmak üzere açıyor. Bu varlıkların aygıtlara aktarılması ve açılması, yükleme vakitlerine büyük miktarda tesir ediyor ve sarih dünyaların ayrıntı seviyesini sınırlıyor.
DirectStorage 1.0, bu sürecin bilgi aktarımı kısmını iyileştiriyor. DirectStorage ile birlikte Windows 11, geliştiricilerin NVMe SSD sürücülerinin daha yüksek byemin genişliğinden faydalanmasına imkân tanıyor. NVMe sürücülere yüklenen DirectStorage özellikli oyunlar, yükleme zamanlarında yüzde 40 ’a varan eksilme sağlıyor.
Sıkıştırma formatları genel olarak sadece CPU ’lar için optimize edildiğinden, dekompresyon işi genellikle CPU üzerinde yapılıyor. DirectStorage 1.1 ’de bu varlıkların dekompresyonunu GPU ’ya taşıyarak, “GPU dekompresyonu” olarak geçecek seçenek bir yöntem sunuyoruz. Grafik kartları paralel olarak tekrarlanabilir vazifeleri yerine getirmede son derece yararlı gidişattalar. Bu surattan aynı anda daha fazla iş yapmak için yüksek süratli NVMe sürücülerinin byemin genişliği ile birlikte GPU ’lardaki bu hüneri bir arada kullanabiliriz.”
Netice olarak DirectStorage 1.1 ile beraber bir reyin için objenin / varlığın yüklenmesi için gereken müddet eksilecek, bvefat yükleme vakitleri kısalacak ve sarih dünya oyunlar daha akıcı ve aralıksız hale getirilebilecek. Oyunlar ve reyin geliştiricileri tarafından desteklenmesi gereken teknoloji, yüksek olasılıkla 2023 ’te ya da 2024 senesinde sık sık karşımıza çıkacak.
Xbox Series ve PlayStation 5 ’te çok yüksek süratli depolama birimleri ve buna süratli ulaşım sunan altyapılar yer alıyor. Ancak çok platformlu oyunlar bu süratlerden bütün olarak faydalanamıyor. Yeni yarıyılda bu da değişecek, dolaysız olarak depolama süratine bağlı olarak planlanan çok sayıda üretim hayatımıza girmeye başlayacak. DS 1.1 ile geliştiriciler tek esasta Xbox Series, PlayStation 5 ve PC için depolama süratine odaklanan dünyalar yaratabilecek, bu dünyalar arasında süratli geçiş sunabilecek.