Peugeot, 2023 senesiyle beraber elektrikli ürün gamıyla öne çıkmak istiyor

09.12.2022
2
Okuma Süresi: 4 dakika
A+
A-
Peugeot, 2023 senesiyle beraber elektrikli ürün gamıyla öne çıkmak istiyor

2023 senesini elektrifikasyona geçişte ehemmiyetli bir eşik olarak işaretleyen Peugeot, kapsamlı alternatifleriyle dikkat toplamak istiyor.

Elektrifikasyon odağındaki mutasyon süreci sektördeki öbür üreticilerde olduğu gibi Peugeot ’nun da ana gündem maddesi. Bu sene içerisinde e-208 ve e-2008 modellerinde erim iyileştirmeleri odaklı değişler yaşama geçiren Fransız üretici, e-308 ’i de aileye ilave etmeye hazır. Resmi kaynaklardan paylaşılan açıklamalarda özellikle 2023 ’şöhret ürün gamının elektrikliye geçişi açısından süratle ivmelendiği bir sene olarak işaretlenmesi dikkat topluyor. Tasarılama kapsamında 2023 ’şöhret ilk yarısından itibaren tüm Peugeot modelleri bir veya daha fazla elektrikli motorlu versiyonla seçim edilebilecek. Marka, 2030 senesine kadar Avrupa ’da tamamen elektrikli modeller sunma maksadına da adım adım ilerliyor.

Peugeot e-308 ehemmiyetli bir oyuncu olacak

Markanın tamamen elektrikli ürün gamı için 2023 senesindeki en ehemmiyetli yeniliklerin başında e-308 ’in sunulması olacak. 156 at efor efor üreten yeni ve güçlü elektromotora sahip elektrikli 308, 400 kmyi aşabilen erim sunuyor. Bu performans, motor ve pil teknolojisindeki büyümelere ek olarak, aerodinamik ve ağırlık açısından optimize edilen yeni EMP2 platformu ve sürtünme kayıplarının eksiltilmesine müteveccih büyümeler sayesinde olası oluyor. Peugeot, ayrıca kompakt sınıfta enerjik ve yenilikçi şarj edilebilir hibrit modellerinin yanı gizeme gelecekte e-408 ’i de pazara sunacak.

Geride vazgeçmeye hazırlandığımız 2022 ’de geliştirme sürecine alınan e-208, e-308 ile tanıtılan yeni motorla beraber bazı ehemmiyetli teknik iyileştirmelerden faydalanacak. e-208 ’in maksimum eforu %15 çoğalış ile 136 attan 156 ata çıkıyor. Pil tarafındaki değişler ile erime yansıyan yüzde 10,5 çoğalış, bu tarafta 38 kmlik iyileşme olarak karşımıza çıkıyor. e-208 yeni zindeleriyle 400 kilometre ’ye varan erim sunabilecek. Taşıtın pili, süratli şarj özelliği ile 100 kW ’lık bir şarj istasyonunda 25 dakikadan daha kısa bir zamanda yüzde 80 oranında şarj olabiliyor.

Şarj edilebilir hibrit alternatifler de çözüm sunacak

Elektrikli arabalara şimdilik mesafeli olan kullanıcılar için çözüm kaliteyi olan şarj edilebilir hibrit modeller, Peugeot tarafında da listelerde olacak. Sedan, station wagon veya SUV olmak üzere değişik sınıflardan modeller ile Fransız üreticinin her türlü kitleye ulaşma tasarıyı dikkat topluyor. Bu kapsamda şarj edilebilir hibrit 308, 180 veya 225 HP olmak üzere iki değişik efor seviyesiyle sunuluyor ve tamamen elektrikli sürüş modunda 60 kilometre ’ye kadar erim sağlıyor. Bu motorlar, dünya tanıtımı Paris Araba Fuarı ’nda yapılan yeni PEUGEOT 408 ’de de kullanılıyor.

3008 de 225 HP şarj edilebilir hibrit veya dört tekerlekten sürükleyişli 300 HP versiyonlarıyla sunuluyor ve içten yanmalı motoru kullanmadan 59 kilometre ’ye kadar seyahat edebiliyor. Bunun dışında 508, sedan ve SW gövde tipiyle 225 HP şarj edilebilir hibrit veya 360 HP ve dört tekerlekten çekiş ile PEUGEOT SPORT ENGINEERED versiyonuyla da sunuluyor. Elektriğin ticari tarafında ise e-EXPERT Hydrogen çözümü öne çıkıyor. 400 kilometre erim, 100 kW efor ve 260 Nm tork bedelleriyle dikkat toplayan bu model, 1.000 kilogram ’a kadar yük taşıyabiliyor.

Alakanızı çekebilir

Türkiye için hazırlanan Chery Omoda 5 ile tanışın

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.