Twitch, yayıncı gelirleri konusunda değişiklik duyurdu
Canlı yayın tarafının lideri Twitch, bugün bir açıklama yaptı ve yayıncı kazançları mevzusunda farklılığa gittiklerini duyurdu.
Bugün resmi Twitch blog sayfasında dolaysız olarak yayıncıları, özellikle de büyük yayıncıları ilgilendiren bir açıklama yapıldı. Bu açıklama dolaysız olarak Twitch İdare Heyeti Başkanı Dan Clancy ’nin kaleminden çıktı. Mevzuda ilk olarak şu aktarıldı: “Bu sabah, bir yayıncı alt grubu ile bağlantıya geçerek onları kontrat şartlarında yapılacak bazı farklılıklar hakkında bilgilendirdik. Bu yazı, bize tüm Twitch yayıncıları için bu farklılıkları sarihliğe kavuşturma ve yayıncıların Twitch ’te daha fazla para kazanmalarına dayanakçı olma stratejimiz hakkında daha ayrıntılı balaka verme fırsatı veriyor.”
“Siz para kazanamazsanız biz bu hizmeti sürdüremeyiz” diyen Dan Clancy, yapılacak farklılıklara geçmeden evvel mevzuyla alakalı bazı balakalar paylaştı: “Abonelikler için, abonelik hasılatlarının net kazancı üzerinden 50/50 oranında bir referans kazanç hisseyi belirledik. Twitch yayıncılarının çoğunun kontratlarında bu şartlar yer alıyor. Ancak bir müddet için, seçilmiş yayıncılara premium abonelik şartları kapsayan standart kontratlar öneri ettik.
Bu, millete sarih olarak konuştuğumuz bir mevzu değil, ancak bu cins uyuşmaların yapıldığı yayıncı topluluğu içinde yaygın olarak biliniyor. Geçmişte bu uyuşmaların ne zaman, kimlere öneri edileceğini belirleyen meblağlı bir çerçevemiz yoktu. Bir sene kadar evvel, bu şartları kapsayan bir kontrata tabi olmayan yeni yayıncılara bu premium kontratları öneri etmeyi durdurma kararı aldık.
Bu premium uyuşmaların nasıl ele alındığı üzerine düşündüğümüzde bazı meselelerle karşılaştık. Her şeyden evvel, bu uyuşmaların varlığı mevzusunda sizinle sarih olmadığımızı gördük. İkincisi, kontrata uygunluk kriterinin meblağlı olmadığını ve bu kontratların genellikle daha büyük yayıncılara öneri edildiğini fark ettik. Son olarak, standart kontratlara tabi yayıncılara yayıncı boyutuna göre değişen kazanç hisseleri verilmesinin doğru olmadığına inanıyoruz. “
Bundan sonra mevzunun merkezine gelindi ve “Hâlâ bu premium uyuşmalara tabi olan bu yayıncılar için uyuşmada şöyle bir farklılık yapıyoruz” denilerek şunlar aktarıldı: “Abonelik kazancından kazandıkları ilk 100.000$ için 70/30 oranında kazanç hisseyi almaya devam edecekler. 100.000$ üzerindeki kazanç, standart 50/50 oranında hisse edilecek. Bu farklılığı şimdi duyurmamıza karşın bu farklılık, 1 Haziran 2023 ’deri sonra yürürlüğe girecek.
Yürürlük tarihinden sonra, yayıncılar mevcut kontratlarının yenilenme tarihi geldiğinde bu farklılıklardan etkilenecek. Bu kontratlara tabi tüm yayıncılara bu balakalar ve daha aşırısı e-posta yoluna sevk edildi. Ayrıca 1 Haziran 2023 tarihi yanaşırken onlara bütün aktüel balakaları ve zaman çizelgelerini yollayacağız.
Dan Clancy‘nin açıklamasına göre Premium abonelik şartları kapsayan standart kontratlara tabi yayıncıların takribî %90 ’ı, mevcut kazançlarıyla bu farklılıklardan etkilenmeyecek. Bunlardan etkilenenlerin ise en az biçimde etkilenmesini sağlamak için onlara kontrat yürürlüğe girmeden evvel bol zaman sunuyoruz.
Dahası, kendilerine kazanç kazanmanın değişik bir yolunu öneri ediyoruz. Reklam Teşvik Programı kapsamında reklam kazancı hissesinin %55 ’e yükseltilmesi, bu büyük yayıncıların o kazancın hepsini değilse bile çoğunu karşılama etmesinin harika bir yolu. “
“Şirket neden 70/30 kazanç hisseyi sunmuyoruz?” sualine şu cevabı verdi: “50/50 oranında kazanç hissesini belirlerken bu işte ortak olduğumuza dikkat toplamak istedik. Siz, harika içerikler oluşturmak, hedef kitlenizle irtibat kurmak ve toplulukları büyütmek için muhteşem bir iş çıkarıyorsunuz.
Ortağınız olarak bizim mesullüğümüz ise büyümenizi sağlayan ürün ve bireylere yatırım yapmayı sürdürmek. Bu yazı yazılırken 22.000 ’i aşkın yayıncı bizden tüm yayıncıların 70/30 kazanç hissesine geçirilmesini ve daha süratli ödeme yapılmasını istemek için UserVoice üzerinden fikirlerini sundu.”
Şirket eksantrik olarak maliyetler hakkında da konuştu ve şunları aktardı: “Dünyanın neredeyse her yanına yüksek çözünürlüklü, düşük gecikme süreli, her zaman erişilebilir canlı video sunmanın maliyeti yüksek.
Amazon Web Services Interactive Video Service IVS esasen Twitch video tarafından yayımlanan fiyatlara göre, 100 eş zamanlı izleyicisi olan ve ayda 200 saat yayın yapan bir yayıncı için canlı video maliyeti ayda 1000$ ’ı aşıyor.
Bu mevzuda sık konuşmuyoruz, zira doğrusu bunu düşünmek zorunda kalmamalısınız. Bunun yerine en iyi yaptığınız işe odaklanmanızı seçim ederiz. Ancak “Neden 70/30 kazanç hisseyi sunmuyorsunuz?” sualini cevaplarken Twitch hizmetini sunmanın yüksek maliyetini göz arkasını etmek size yetersiz bir yanıt vermek olurdu. “