Netflix, yeni bir reyin stüdyosu daha satın aldı
Dünyanın en büyük video platformu konumunda bulunan Netflix, reyin tarafına gerçekten çok büyük önemsiyor.
Netflix, yapılan resmî açıklama ile duyurulduğu üzere Spry Fox reyin şirketini satın alıyor. Bu mevzuda işletmenin yaptığı resmî açıklama şöyle: “Geçtiğimiz Kasım ayında Netflix ’te reyin oynama tecrübesini abonelerimizin kullanımına sunmuştuk. Tanıtımımızın biltihapçı sene dönümüne yanaşırken Spry Fox ’un Netflix bünyesine katılan altıncı reyin stüdyosu olacağını duyurmanın coşkusunu yaşıyoruz. Spry Fox, neşeli ve özgün oyunlar geliştirmeye odaklanan mükâfatlı bir bağımsız stüdyo.
Stüdyonun reyin geliştiriciliği alanındaki benzersiz yaklaşımının yanı gizeme Triple Town, Alphabear ve Cozy Grove gibi oyunlarla tuttuğu başarı, hoşlanılan bir cinste daha yaratıcı gelişimimizi süratlendirmeye takviyeci olacak. Bu iş birliği, Netflix ’in reyin fihristinin artan spektrumuna katkıda bulunarak herkese hitap edecek oyunlar sunmasına imkân sağlayacak.”
Spry Fox ’un kurucularından Daniel Cook, bu iş birliği hakkında şunları söylüyor: “Yirmi sene evvel David ile birlikte Spry Fox ’u kurarken nazik ve yaratıcı insanlara, oynayanları mutlu edecek hoş ve özgün oyunlar geliştirmeleri için destek sunan bir civar yaratmayı hedeflemiştik. Şimdi ise samimilikle yapılan pek çok görüşmenin ardından, bir reyin stüdyosu olarak Netflix bünyesine katılma ve birlikte mükemmel oyunlar geliştirme fikrinin hepimizi heyecanlandırdığını gördük.”
Hem bedelleri hem de çalışanlarının ve oyuncuların mutluluğuna müteveccih önceliklerinden asla ödün vermeyen yaklaşımı açısından kendimize bu kadar yakın bulduğumuz bir stüdyoyla birlikte oyunlar geliştirmeyi dört gözle bilave ediyoruz. Reyin dünyasındaki yolculuğumuz daha yeni başladı.
Ancak şirket bünyesindeki yaratıcı kapasitemizi geliştirmemize zemin hazırlayan çalışmalarımızla şimdiden iftihar dinliyorum. Bu çalışmalar sayesinde abonelerimize, abonelikleri kapsamında olası olabilecek en iyi reyin tecrübesini sunma imkânı tutuyoruz. Üstelik bu tecrübede reklamlara ve uygulama içi satın alımlara da yer vermiyoruz.”
Mobil uygulamaları üzerinden şahıslara hali hazırda 35 değişik reyin sunan işletme, buradaki fihristi 55 yeni reyin ile daha da büyük hale getirmeyi amaçlıyor. Buna ek olarak Netflix ’in “bulut reyin” esasında çalışmaları da bulunuyor. Şu an oyunları yerleşik olarak aygıtlarda oynatan işletme, bunu ileride buluta taşımak istiyor ve bunun için yeni bir stüdyo açıyor. Daha evvel duyurulduğu üzere şirket kendi reyin stüdyosunu da kuruyor.