YouTube, “Primetime Channels” ile yeni bir yarıyıl başlatıyor
Video alanının lideri YouTube, platformu parasal açıdan daha hareketli hale getirmek ismine yurt dışı için hoş bir adım atıyor.
YouTube, geçtiğimiz ay dikkat toplayan bir haberle gündeme gelmiş ve işletmenin bütün 18 aydır yeni bir özellik geliştirdiği aktarılmıştı. Bu özelliğin artta ise başka servisler için abonelik satmak yer alıyor denilmişti. Bu özellik bugün “Primetime Channels” ismi altında resmi olarak karşımıza çıkarıldı. Şimdilik yalnızca ABD ’de açılan özellik, bireylerin birçok servise ve servisin getirdiği içeriklere dolaysız olarak YouTube uygulamasından ulaşım sağlamasına imkân tanıyor. Bu mevzuda işletme kendisi şunları aktarıyor:
“Artık her zamankinden daha fazla yayın servisi alternatifi var ve bu surattan aradığınızı bulmak için uygulamadan uygulamaya sıçramak biraz bunaltıcı olabiliyor. İşte bu mevzuda her şey değişmek üzere. Primetime Channels ile SHOWTIME, STARZ, Paramount+, AMC+, ViX+ ve daha aşırısı gibi yayın hizmetlerinden en hoşlandığınız TV gösterilerini, filmleri ve spor programlarını doğrudan YouTube ’da izleyebileceksiniz!”
Bu altyapı sayesinde tanıtımını izlediği içeriği beğenen bir YouTube kullanıcısı, içeriğin tamamını izlemek ismine sunulan servise dolaysız olarak YouTube ’un içerisinde abone olabilecek. Bu özellikten faydalanmak isteyen ABD ’de yaşayan kullanıcılar, YouTube ’un “Filmler ve TV” merkezine gidecek ve burada dolaysız olarak YouTube üzerinden satın alabileceği 30 ’dan fazla kanal arasında tercih yapabilecek.
Bu özelliğin Türkiye ’de faal edilmesi bilave edilmiyor. Hatta bu özelliğin ABD dışına çıkması da çok kolay değil. Şayet ABD dışına çıkılırsa, içerik kütüphaneleri ABD ’deki kadar zengin olmayabilir. Bu stil içerik servislerinde ülkelere özel lisanslamalar oluyor, bu surattan ABD dışına çıkıldığında içerik kütüphaneleri ciddi biçimde azalabiliyor.
Firma tarafından sunulan servis alternatifleri. İleride bunlar arasına daha aşırısı da dahil edilir.