Ekspertizi yapılan her 100 vasıtadan 13 ’ü ağır zararlı çıktı
Türkiye otomobil pazarı için korkutucu bir tablo daha: “Ekspertizi yapılan her 100 vasıtadan 13 ’ü ağır zararlı çıktı.”
Kaptan Garage tarafından yapılan açıklamaya göre geçtiğimiz sene ikinci ve üçüncü çeyrekte uysal geçen ikinci el taşıt pazarı ve oto ekspertiz sektörü, hareketli günleri sene sonuna bıraktı. Bir evvelki seneye oranla harcayıcı satın alma alışkanlıklarına belirgin farklılıklar gözlemlediklerini ileten Kaptan Garage Otomotiv A.Ş. Genel Koordinatörü Cihan Emre ehemmiyetli balakalar paylaştı. 2022 senesinde satılan takribî 9,5 milyon ikinci el vasıtadan yüzde 70 ’inin ekspertiz operasyonu gördüğünü ifade ederken “2020 ve 2021 seneyi ikinci el taşıt pazarında, en çok rağbet 0-3 yaş arası otomobillere olurken, geçen yıl gözlemlerimize göre senenin geneline baktığımızda alaka 10 yaş ve üzeri taşıtlar kaydı. Taşıt bulunulduğu sıfır km tarafına tesir ederken öte yandan yükselen taşıt maliyetleri bunda tesirli oldu.
Yapılan check-up ve ekspertizlerde vasati her 100 vasıtadan 13 ’namın ağır zarar almış olduğunu gördük. Otomobil bir lüzumdan ziyade yatırım vasıtasına dönüştüğünden, enflasyon tesiriyle işi otomobil ticareti olmayanların da iştahı kabarıyor, yüksek kar elde etmek için birçok dolandırıcılık usulüne başvuruluyor. “ dedi.
Ekspertiz için gelen taşıtlar kadar 10 yaş ve üzeri birçok otomobilin rastgele bir hakimiyetten geçmeden de satın alındığını ve harcayıcıların bilinçli olması gerektiğini nasihat eden Emre, “İmtina ettiğiniz ekspertiz fiyatı sebebiyle 250 bin TL ’ye alacağınız bir taşıtta 100 bin TL ’lik bir motor gideri çıkması işten bile değil. Bunun sebebi yedek parça maliyetlerindeki çoğalış. Çoğumuzun kavrayamadığı yanılgıları teknik takım basitlikle ortaya çıkarıyor ve harcayıcının başına gelecek mümkün giderler de önden paylaşılıyor.” biçiminde konuştu.